۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83197320
T T
۰ نفر
افزون بر7 هكتار از اراضی ری تجهیز به آبیاری تحت فشار است

شهرری- ایرنا- رئیس اداره جهاد كشاورزی شهرستان ری گفت: هفت هزار و 845 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه 290 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان از ابتدای سالجاری تاكنون به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است، اظهار داشت: كم آبی اصلی ترین معضل صنعت كشاورزی در جنوب تهران محسوب می شود و این روند را كند كرده است.
وی افزود: تجهیز زمین های كشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار شامل آبیاری قطره ای، كم فشار و نواری موجب بهره وری 50 درصدی در منابع آب می شود.
وی با اشاره به اینكه 65 درصد هزینه های تجهیز اراضی كشاورزی به سیستم های آبیاری نوین را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می كند، گفت: كشاورزان باید از این فرصت ایجاد شده توسط نظام اسلامی در جهت تجهیز مزارع خود استفاده كنند.
ریئس اداره جهاد كشاورزی ری عنوان كرد: سیستم های نوین آبیاری موجب افزایش راندمان، كاهش هدر رفت آب، جلوگیری از تبخیر آب و كاهش هزینه های تولیدات كشاورزی می شود.
وی با بیان اینكه آبیاری بارانی مناسب اراضی علوفه است، اظهار كرد: سیستم آبیاری بارانی به دلیل وجود بادهای گرم و تبخیر میزان قابل توجه آب حین آبیاری در شهرستان ری مقرون به صرفه نیست و كشاروزان از روش های جدید استفاده كنند.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات كشاورزی و زراعی را تولید می كند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران دارد.
3218/6003

سرخط اخبار اقتصاد