۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83195588
T T
۰ نفر

2 واحد توليدي در نقده به بهره برداري رسيد

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83195588
2 واحد توليدي در نقده به بهره برداري رسيد

اروميه - ايرنا - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: همزمان با سومين روز دهه فجر 2 واحد توليدي چيپس ميوه و شيشه دوجداره در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

قربان انوشه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي راه اندازي كارگاه ميوه خشك كني « توليدي چيپس ميوه» در شهرك صنعتي راهدانه پنج ميليارد و 810 ميليون ريال هزينه شده است.
وي ادامه داد: اين كارگاه با تسهيلات پرداختي صندوق كارآفريني اميد و آورده شخصي احداث شده است و با بهره برداري از آن براي سه نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد شد.
وي بيان كرد: كارگاه توليدي شيشه دوجداره نيز با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 400 ميليون ريال در روستاي بيگم قلعه احداث شده است.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده اضافه كرد: 900 ميليون ريال اين مبلغ توسط متولي طرح و حدود 2 ميليارد و 500 ميليون ريال آن از طريق تسهيلات صندوق كارآفريني اميد تامين شده است.
انوشه گفت: اين كارگاه توانايي توليد 12 هزار مترمربع شيشه دوجداره را دارد و با راه اندازي آن براي چهار نفر به صورت مستقيم اشتغال زايي شده است.
وي ادامه داد: حمايت از توليد داخلي و اشتغال پايدار از مهمترين برنامه هاي اين سازمان در راستاي حمايت از واحدهاي توليدي شهرستان نقده است.
به گزارش ايرنا نقده 107 واحد توليدي و صنعتي دارد كه از اين تعداد 60 واحد فعال، 27 واحد نيمه فعال - فصلي و 20 واحد راكد است.
شهرستان 125 هزار نفري نقده يكي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي بوده و در فاصله حدود 80 كيلومتري جنوب ‌شرق اروميه واقع شده ‌است.
9918/2093

سرخط اخبار استان‌ها