۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83192484
T T
۰ نفر
جزييات پرونده املاك نجومي به اطلاع عموم برسد

تهران- ايرنا- عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در توئيتي خواستار انتشار جزييات پرونده املاك نجومي براي اطلاع عموم شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، حجت نظري با انتشار مطلبي در صفحه توئيتر خود، اظهار داشت: معتقدم همانطور كه مقام معظم رهبري بارها در صحبت‌ هايشان به مبارزه با فساد و تلاش براي شفافيت اشاره كردند، ما هم در تمام سطوح مديريتي چه در مجموعه دولت و چه ساير نهادها، بايد تلاش كنيم كه فرآيند شفافيت و مبارزه با فساد مورد حمايت قرار گيرد.
وي تصريح كرد: اين وظيفه تمام بخش‌هاي مختلف عمومي است كه در نگاه مردم به عنوان حكومت شناخته مي‌شود.
نظري ادامه داد: اگر ما به عنوان كساني كه تصميم‌ گيرنده يا مجري هستيم، آرامش‌خاطر به كساني كه خواهان توسعه شفافيت و مبارزه با فساد هستند را ندهيم، به طور طبيعي فرآيند مبارزه در عين حال شفافيت را كند كرده است.
عضو شوراي شهر تهران افزود: مشخصا در موضوع مشهور به پرونده املاك نجومي، معتقدم بايد جزئيات مربوط به پرونده به اطلاع جامعه برسد.
وي بيان كرد: اگر تمام فرآيند قضايي در منظر عمومي قرار گيرد، آن زمان هر رأيي كه توسط دادگاه صادر شود، مورد پذيرش عموم جامعه نيز قرار خواهد گرفت.
عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: براي حراست و حفاظت از كيان دستگاه قضا، لازم است جزئيات مربوط به پرونده مشهور به املاك نجومي در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار گيرد، تا همه در خصوص رأي اخير كه براي سلطاني صادر شده، قضاوت كنند، با توجه به اينكه ابعاد پرونده براي ما روشن نيست، شايد نتوانيم به درستي در خصوص منطوق رأي قضاوت كنيم.
به گزارش ايرنا، املاك نجومي اشاره به مجموعه افشاگري‌ها و واكنش‌هايي دارد كه در مورد واگذاري چند هزار ميلياردي املاك به بعضي مديران ارشد شهري و برخي اعضاي شوراي شهر تهران در زمان محمدباقر قاليباف صورت گرفت.
سايت معماري نيوز به مدير مسئولي ياشار سلطاني براي اولين بار اين موضوع را رسانه‌اي نمود كه شهرداري تهران به برخي از مديران شهرداري، اعضاي شوراي شهر، يك نماينده مجلس، يك مقام نيروي انتظامي و چند مقام و مأمور حراست، در شمال تهران املاكي با قيمت‌هاي نجومي را با 50 درصد تخفيف واگذار كرده‌ است و در بسياري موارد قيمت كارشناسي املاك كمتر از نرخ واقعي برآورد شده و براي پرداخت 50 درصد باقيمانده وام‌هاي كلان با باز پرداخت ناچيز درنظر گرفته شده‌ است.
بعضي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از لزوم ورود اين قوه به تحقيق و تفحص از شهرداري تهران سخن گفتند.
دادستان كل كشور در 6 آبان 95 از تخلف در واگذاري املاك به 45 نفر از مديران شهرداري و خارج از شهرداري كه عضو تعاوني نبوده‌اند و 150 نفر كه تخفيف بالا و خارج از ضابطه گرفته‌اند و 29 نفر خارج از شهرداري كه آپارتمان گرفتند خبر داد.
تهران/7244/6003
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه