۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83183190
T T
۰ نفر
مردم از مولفه هاي اقتدار نظام جمهوري اسلامي هستند

كرمان - ايرنا - خطيب جمعه كرمان با اشاره به اهميت حضور مردم در راهپيمايي ها و مراسم هاي مختلف گفت: مردم به عنوان يكي از مولفه هاي اقتدار نظام محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي توكلي در خطبه هاي نمازجمعه كرمان در محل مصلي امام علي(ع) افزود: در 40 سال گذشته با حضور و حمايت مردم توانستيم قدرت دفاعي كشور را بالا ببريم.
وي با اشاره به سالگرد 40 سالگي انقلاب اسلامي تاكيد كرد: انقلاب به كمال، رشد و بلوغ رسيده و فراز و نشيب ها و تلخ و شيريني هاي بسياري پشت سرگذاشته است.
خطيب جمعه كرمان بيان كرد: در طول اين 40 سال و در دوره هاي مختلف پيشرفت هاي بسياري انجام داديم كه قابل انكار نيست و نظام اسلامي در دنيا، جايگاه بين المللي پيدا كرده است.
وي تاكيد كرد: پس از گذشت 40 سال زمان آزمون و خطا نيست و دولت ها تا زماني كه هدفشان خدمت بود، خدمات بزرگي به كشور انجام داده اند، اما زماني باند بازي و جناح حاكم شده، فرصتي براي تخلفات بوجود آمده است.
حجت الاسلام توكلي افزود: اسلام با محوريت ولي فقيه و مردم باعث بوجود آمدن انقلاب شده و اين 2 عامل بايد حفظ شود و دشمن سعي دارد انقلاب را از اين عوامل خالي كند.
وي با بيان اينكه امنيت و سياست ما بسيار خوب و مشكلي نداريم تصريح كرد: روزي دعواي ما با دشمنان بر سر سيم خاردار بود، اما در حال حاضر دعوا بر سرموشك است.
خطيب جمعه كرمان گفت: دشمنان در طول 40 سال گذشته كاري بر ضد كشور نتوانستند انجام دهند و اين به خاطر حضور مردم و آنيده نگري و تيزبيني ولي فقيه بوده است و اين دو بايد بمانند.
وي تاكيد كرد: دشمنان سعي دارند آينده كشور را مبهم نشان دهند، اما سخنان مقام معظم رهبري به همه اميد مي دهد.
حجت الاسلام توكلي تاكيد كرد: اگر مردم از نظام فاصله بگيرند دشمن موفق مي شود و امروز نگاه دشمن و دوست، داخل و خارج به راهپيمايي 22 بهمن است و بايد طوري رفتار كنيم كه نا اميدي در بين مردم بوجود نيايد.
وي با بيان اينكه بايد مسئولان به فكر مشكلات مردم باشند افزود: فضاي مجازي مشكل اصلي مردم نيست و هيچكس با تكنولوژي و فعاليت در فضاي مجازي مخالفت ندارد.
خطيب جمعه كرمان ادامه داد: خانواده ها در حال فروپاشي هستند و طلاق هاي عاطفي زياد شده و بايد جلوي ولنگاري در فضاي مجازي را بگيريم.
وي با بيان اينكه مدير خسته و سالمند نمي تواند كار كند تاكيد كرد: امروز مدير جهادي مي خواهيم كه جهادي فكر و عمل كند و مديران بايد اهل طاعت و اطاعت باشند.
حجت الاسلام توكلي گفت: نبايد به توصيه ها و برنامه هاي غرب اعتماد كنيم و اگر در مديريت تحول جهادي بوجود بيايد بسياري از مشكلات كشور حل مي شود.
وي تصريح كرد: در طول 40 سال گذشته هر دولتي كه سركار آمده، خدمات بزرگي انجام داده است و البته داراي ايرادات و نواقصي هم بوده اند.
7437/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها