تبيين دستاوردهاي انقلاب در راستاي اميد آفريني يك ضرورت است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: تبيين دستاوردهاي نظام اسلامي همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در راستاي اميد آفريني يك ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز چهارشنبه در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي منكر آذربايجان غربي با بيان اينكه اميد آفريني در جامعه از ملزومات بوده و اطلاع رساني در اين زمينه نقش مهمي را ايفا مي كند، افزود: ادامه حيات نظام اسلامي با وجود اين همه تحريم و كارشكني هاي دشمنان انقلاب موفقيت بسيار عظيمي بوده و نبايد از بيان آن غفلت شود.
وي اضافه كرد: احصاي مصاديق معروف در مدارس و بيان آنها در شوراي امر به معروف شهرستان ها ضروري بوده و لازم است تا در بحث انجمن اوليا و مربيان نيز اين موضوعات مطرح و مباحث به اوليا و دانش آموزان منتقل شود.
وي افزود: به علت بسيار بودن تاثير گذاري نهاد آموزش و پرورش در جامعه و كثرت مخاطبان آن پرداختن به اين امر بسيار مهم است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر اگر در دستگاه ها به صورت جدي مورد توجه باشد بسياري از مشكلات استان رفع مي شود و اين موضوع تحت تاثير تصميم هاي مديران دستگاه هاست.
وي ادامه داد: مسوولان بايد عرصه و بستر را براي امر به معروف و نهي از منكر آماده كنند و اجازه داده شود تا با رعايت احترام و ادب زمينه انتقاد و پيشنهادات فراهم شود.
امام جمعه اروميه با بيان اينكه نماد برتر يك بانو در جامعه اسلامي حجاب است، اضافه كرد: تبعيت از يك روش و منش خاص در دانشگاه ها يك قانون است و بايد آن را عمل كرد و لازم است تا در دانشگاه ها به دانشجويان تفهيم شود.
وي ادامه داد: براي شوراهاي امر به معروف و نهي منكر اولويت هاي موجود اعلام و نظرسنجي و تصميم گيري شود.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم و انقلاب شكوهمند اسلامي افزود: آموزش و پرورش خانه دوم تمامي شهروندان استان است و اين نهاد رسالت سنگيني در برابر امر به معروف و نهي از منكر دارد.
ابراهيم محمدي با بيان اينكه اين نهاد با ظرفيتي مضاعف در راستاي ترويج معروف فعاليت مي كند، اضافه كرد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، اين نهاد به عنوان اصلي ترين و بزرگترين دستگاه متولي تعليم و تربيت عمومي كشور مطرح شده است.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش تعالي بخش فرهنگ عمومي جامعه براساس قوانين و اصول نظام اسلامي است، اظهار داشت: اين نهاد ماموريت دارد بر پايه يكسري برنامه ها با اولويت قرار دادن تربيت، دانش آموزان را كه آينده سازان اين نظام هستند به حيات طيبه برساند و اين ماموريت مهم جايگاه و قداست اين نهاد را در كشور نشان مي دهد.
ارائه گزارش از نتايج بازرسي عملكرد شوراهاي امر به معروف و و نهي از منكر استان و ارائه گزارش نماينده آموزش و پرورش از فعاليت اين نهاد در زمينه امر به معروف جزو دستور جلسه هاي اين ستاد بود.
به گزارش ايرنا امر به معروف و نهي از منكر جزو فروع دين اسلام بوده و در راستاي اجراي آن ستاد امر به معروف در سطوح كلان و خرد و كشوري برگزار شده و راهكارهاي لازم در اين زمينه ارائه مي شود.
7125/2093

سرخط اخبار استان‌ها