۲۷ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۳۳
کد خبر: 83174855
T T
۰ نفر
قدكشیدن والیبال بانوان درسایه راهبرد مناسب و استعدادیابی

سمنان- ایرنا- مربیان تیم های والیبال لیگ برتر بانوان كشور، تقویت حمایت های مالی و سیاستگذاری مناسب در كنار برنامه ریزی برای استعدادیابی بازیكنان بومی را بهترین راهكار تقویت این رشته ورزشی در كشور عنوان كردند.

به گزارش ایرنا، رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان كشور با شركت 6 تیم به صورت رقابت های رفت و برگشت برگزار می شود و تیم های پیكان تهران، ذوب آهن اصفهان، نامی نو اصفهان، شهرداری سمنان، مبنا تجارت كاسپین(تیم ملی امید ایران) و توپكا بابلسر، 6 تیم حاضر در این رقابت ها هستند.
در چارچوب هفته نهم لیگ برتر والیبال زنان، عصر پنجشنبه در سمنان تیم های شهرداری این شهر و پیكان تهران با هم رقابت كردند كه با برتری تیم پیكان همراه بود.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیكان تهران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه دختران والیبالیست با استعدادی در لیگ امسال حضور دارند، گفت: لیگ برتر اگر با تعداد محدود تیم و بازیكنان برگزار شود به طور مسلم آینده خوبی برای والیبال بانوان كشور پیش بینی نمی شود.
میترا شعبانیان با اشاره به نبود حامی مالی برای والیبال بانوان در كشور، افزود: حفظ تیم های حاضر در لیگ برتر باشگاه های والیبال بانوان كشور تا پایان دوره لیگ گامی مهم است اما باید تعداد تیم های حاضر در لیگ های بعدی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینكه افزایش تیم ها در بالا بردن سطح كیفی و ایجاد انگیزه در بازیكنان موثر است، بیان كرد: هیات های والیبال و سازمان ورزش برنامه مدونی برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی به منظور تشكیل تیم در استان ها داشته باشند.
شعبانیان ادامه داد: حضور بازیكنان جوان و بومی در تیم های استانی سبب افزایش كیفیت و كمیت لیگ برتر باشگاه های والیبال بانوان كشور می شود.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیكان تهران تاكید كرد: مربیان و مسوولان ورزشی در استان ها تلاش و پیگیری بیشتری برای ارتقای جایگاه والیبال بانوان داشته باشند.
وی حمایت فدراسیون از لیگ برتر والیبال بانوان را مطلوب برشمرد و اظهارداشت: لیگ برتر بانوان كشور به حمایت بیش از پیش این فدراسیون به منظور پرورش بازیكنان برتر نیاز دارد.
شعبانیان تصریح كرد: برگزاری سمینارها و كلاس های مربیگری به تنهایی نمی تواند سبب ارتقای كیفیت والیبال بانوان كشور شود بلكه سیاست گذاری ها به سمت افزایش حمایت از بازیكنان و حضور آن ها در رقابت های بیشتر برای كسب تجربه و اعتلای این رشته ورزشی باشد.
وی ابرازداشت: نبود حامی مالی در كنار تیم های محدود به طور مسلم فرصت بازی برای بسیاری از والیبالیست ها به وجود نمی آید و استعداد های این رشته ورزشی به خوبی شناسایی نمی شوند.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیكان تهران، بازی امروز با شهرداری سمنان را برای بازیكنانش حساس برشمرد و افزود: كسب امتیاز در ست ها برای دستیابی به مقام نخست لیگ برتر برای این تیم اهمیت داشت.
به گفته وی، والیبالیست های دختر تیم پیكان تهران موفق شدند با كمترین خطا بازی را به پایان رسانده تا امتیاز كمتری از دست دهند.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیكان یادآور شد: تیم شهرداری نسبت به بازی رفت نمایش بهتری از خود نشان داد و بازیكنان این تیم هماهنگ ‌تر و با انگیزه تر ظاهر شدند.

** والیبال بانوان در شهرستان ها نیازمند استعدادیابی
سرمربی تیم والیبال زنان شهرداری سمنان نیز با اشاره به برخی كاستی ها در بازی بازیكنان این تیم، گفت: بازیكنان تیم شهرداری سمنان در مقابل تیم قدر پیكان بازی خوبی به نمایش گذاشتند.
كبری صادقی پس از پایان دیدار تیم های شهرداری سمنان و پیكان تهران افزود: برنامه ها برای شناسایی و جذب استعدادهای بومی این رشته ورزشی و به كارگیری آنان در تیم شهرداری است.
وی با بیان این كه حمایت از تیم شهرداری سمنان مطلوب است، یادآور شد: برگزاری اردوهای مناسب برای ارتقا و هماهنگی هرچه بیشتر بازیكنان ضرورت دارد.
سرمربی تیم والیبال زنان شهرداری سمنان خاطرنشان كرد: وجود تیم های قدرتمند با دارا بودن والیبالیست های تیم ملی بزرگسالان و امید سطح كیفی لیگ را افزایش داده است.
به گزارش ایرنا، تیم پیكان تهران عصر پنجشنبه در سالن ورزشی بانوی شهر سمنان، در دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های كشور، با نتیجه سه بر صفر بر میزبان خود شهرداری سمنان غلبه كرد.
9891 /6103

سرخط اخبار استان‌ها