۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83171881
T T
۰ نفر

آيت الله علم الهدي: طب اسلامي وجود ندارد

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83171881
آيت الله علم الهدي: طب اسلامي وجود ندارد

مشهد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: طب اسلامي وجود ندارد چنانكه هيچگونه روايت، آيه يا سند ديني مبني بر راه تشخيص و درمان بيماري در دست نيست.

آيت الله سيد احمد علم الهدي روز سه شنبه در مراسم تجليل از پرستاران و كمك پرستاران شاغل در بيمارستان رضوي مشهد افزود: حتي ائمه معصومين(ع) براي درمان درد خود به پزشكان و حتي پزشكان غيرمسلمان مراجعه مي كردند.
وي تشخيص بيماري را يك تخصص خاص پزشكي توصيف و بيان كرد: طب سنتي پذيرفته است اما در اسلام هيچ سندي مربوط به تشخيص بيماري يا اجراي درمان به عنوان طب اسلامي وجود ندارد.
امام جمعه مشهد همچنين با تبريك سالروز ولادت حضرت زينب كبري(س) گفت: از آن جهت روز ولادت حضرت را به نام روز پرستار نامگذاري كردند كه ايشان در شرايط بسيار سختي كه هيچ وسيله اي در اختيار نداشتند و درد از دست دادن عزيزانشان در كربلا بر قلبشان سنگيني مي كرد در نقش پرستار از مصدومان و بيماران به ويژه امام سجاد(ع) پرستاري كردند.
وي افزود: روايت است كه حضرت زينب(س) پس از واقعه عاشورا از 84 زن و بچه آواره پرستاري كرد لذا الگوي اسلامي براي پرستاران ما حضرت زينب(س) هستند. هيچ جامعه، مكتب و فرهنگي از چنين الگوي ايثار، شفقت، مقاومت، صبر و فعاليت زن مسلمان در عرصه سياست برخوردار نيست.
آيت الله علم الهدي در بخشي ديگر از سخنانش همچنين گفت: بعضا مشاهده مي شود كم اعتنايي يا بي اعتناييهايي در سطح مديران نسبت به جامعه پرستاري و مشكلات آنان صورت مي گيرد كه اين رفتار از اخلاق اسلامي به دور است.
وي افزود: هم اينك در جريانهاي مديريت پزشكي و درماني كشور با اين كم اعتناييها مواجهيم. نقدهايي به برنامه ها و طرحها در عرصه استخدامي، رسيدگي به مشكلات پرستاران و كسريهايي كه در اين زمينه وجود دارد وارد است. اميدواريم در وزارت بهداشت به اين مسئله توجه ويژه اي شود، هرچند ما فقط وزارت بهداشت را مسئول اين قضيه نمي دانيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي ادامه داد: بار اصلي امداد پزشكي و اجراي درمان بر دوش پرستاران است اما مديران به اين موضوع كم توجهي مي كنند، در صورتي كه فعاليت پرستاران باعث مي شود بيمار به آرامش لازم پس از انجام كارهاي درماني دست يابد.
وي گفت: در حوزه پرستاري فقط مسئله فعاليت و زحمات آنان باعث ارزش والاي كار پرستاري نيست بلكه ارتباط صميمانه اي كه بين بيمار و پرستار بوجود مي آيد و كارهايي كه پرستار از روي شفقت و رافت نسبت به بيمار انجام مي دهد ارزش كار او را ارتقا مي دهد.
آيت الله علم الهدي افزود: امام رضا(ع) چه در زمان حيات و چه پس از شهادتشان به امام رئوف ملقب بوده اند. اين لقب نشانگر رافت و مهرباني بيش از حد آن حضرت نسبت به مردم بود لذا پرستاران در بيمارستان رضوي كه متعلق به امام رضا(ع) است بايد مظهر مهرباني و رافت نسبت به بيماران باشند.
وي ادامه داد: پزشكان و پرستاران بيمارستان رضوي كه از هر جهت پيشرفته و به اذعان برخي متخصصان خارجي از نظر پيشرفت از ايران جلوتر است بايد خود را خادم امام رضا(ع) دانسته و در جايگاه رافت خاص آن حضرت به افراد دردمند رسيدگي كنند.
بيمارستان فوق تخصصي رضوي متعلق به آستان قدس رضوي در زميني به مساحت 39 هكتار و زيربناي حدود 56 هزار مترمربع در پنج طبقه داراي بخشهاي آنكولوژي، بستري، كلينيكها، اتاقهاي عمل، آنژيوگرافي، مركز ناباروري، بازتواني قلب، راديولوژي، آزمايشگاه و فيزيوتراپي است. بيمارستان فوق تخصصي رضوي 800 پرستار و كمك پرستار دارد.
7489/1858

سرخط اخبار استان‌ها