۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 83169270
T T
۰ نفر
مقام سوري: آمريكا و اسرائيل به دنبال تداوم بحران سوريه هستند

تهران -ايرنا - معاون وزير خارجه سوريه روز يكشنبه گفت: آمريكا و اسرائيل با ادامه حملاتشان عليه سوريه، درصدد تداوم درگيري ها در اين كشور هستند اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسيد؛ همانطور كه قبلا به آن نرسيدند.

به گزارش خبرگزاري روسي ' اسپوتنيك'، ايمن سوسان اين مطلب را روز يكشنبه در يك كنفرانس خبري با اشاره به حمله جمعه شب جنگنده هاي اسرائيلي به فرودگاه دمشق اعلام كرد.
جنگنده هاي اسراييلي جمعه شب با استفاده از حريم هوايي لبنان چندين موشك به اطراف فرودگاه دمشق شليك كردند كه با مقابله پدافند هوايي سوريه شماري از اين موشك ها مورد اصابت قرار گرفت و يكي از آنها نيز به يك انبار در فرودگاه دمشق اصابت كرد.
اين مقام وزارت خارجه سوريه گفت: آمريكا يا اسرائيل نمي توانند با هيچ بهانه اي اين تجاوز را توجيه كنند. اين حمله، يك تجاوز به تمام معنا بود. آنها هرگز نمي توانند آنچه را كه در گذشته نتوانستند در سوريه محقق كنند، با ادامه اين حملات به دست بياورند. اسرائيل و آمريكا با اين حملات در سوريه تنها مي خواهند كه درگيري ها ادامه يابد و اوضاع سوريه پيچيده شود.
سوسان ادامه داد: آمريكا و اسرائيل نمي خواهند بپذيرند كه طرح شان در سوريه به خاطر شكست گروه هاي تروريستي، موفقيت آميز نبوده است.
سوريه از اواخر اسفند ماه 1389 درگير بحران و جنگ ناشي از حمايت هاي برخي كشورهاي عربي و غربي و رژيم صهيونيستي از تروريست هايي از 120 كشور جهان است.
معاون وزير امور خارجه سوريه پيشتر نيز گفته بود كه كشورش مصمم به ادامه مبارزه با تروريسم تا ريشه كني كامل آن است.
اين اولين تجاوز رژيم صهيونيستي در سال جديد 2019 به سوريه است.
در سال 2018 اين رژيم 12 مورد حمله موشكي و هوايي به سوريه داشت و شماري از حملات آن نيز در مناطق مرزي و با استفاده از سلاح هاي نيمه سنگين بوده است.
مقام هاي اسراييلي اين حملات را بيش از 200 مورد اعلام كرده اند.
سوريه نيز ارديبهشت ماه 1397 برخي اهداف رژيم صهيونيستي از جمله پايگاه هاي جاسوسي اين رژيم را در پشت بلندي هاي جولان مورد هدف قرار داد و منهدم كرد.
خاورم**9329*1436*

سرخط اخبار جهان