۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83168961
T T
۰ نفر

مجید مجیدی با همكاری چینی ها فیلم می سازد

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83168961
مجید مجیدی با همكاری چینی ها فیلم می سازد

پكن- ایرنا- «مجید مجیدی» كارگردان معروف و صاحب نام ایرانی كه دو ماه پیش عنوان پروفسوری افتخاری 'آكادمی فیلم پكن' را دریافت كرد و استاد افتخاری بزرگترین آكادمی فیلم آسیا شد قرار است با همكاری چینی ها فیلم بسازد.

به گزارش ایرنا بر این اساس قرار است مجیدی كه این روزها مورد توجه مقامات و نهادهای سینمایی چین قرار گرفته است در سال های 2019 تا 2020 یك فیلم با محوریت كودك در چین بسازد.
تفاهم نامه ساخت این فیلم امروز یكشنبه با حضور مجیدی، عادل خانی سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و همچنین مقامات استودیو فیلم كودك چین و گروه همكاری های فیلم چین در پكن امضا شد.
آكادمی فیلم پكن نیز آبان امسال عنوان استاد افتخاری این آكادمی را به خاطر اقدامات و فعالیت های برجسته مجید مجیدی در عرصه فیلم و سینما، به وی اعطا كرده بود.
همچنین در حال حاضر دو فیلم مجیدی به نام های 'بچه های آسمان' و 'آواز گنجشك ها' كه در چین شناخته شده هستند به عنوان منابع آموزشی آكادمی فیلم چین تدریس می شوند.
عادل خانی سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین امروز در آیین امضای تفاهم نامه ساخت فیلم میان مجیدی و استودیو فیلم كودك چین گفت مجیدی به عنوان یك كارگردان معروف ایرانی كه پیشتر سینمای ایران را به جهان معرفی كرده بود اكنون نیز به عنوان ظرفیتی بزرگ برای معرفی سینمای ایران به چین عمل می كند.
وی افزود: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران پلی برای توسعه همكاری های فرهنگی میان ایران و چین است و امیدواریم این همكاری ها بیشتر شود.
پیش از ظهر امروز نیز در آیینی با حضور فیلمسازان و دانشجویان رشته های فیلمسازی دانشگاه تربیت مدرس چین دو فیلم 'بچه های آسمان' و 'آواز گنجشك ها' مجیدی، نمایش داده شد كه با استقبال فیلمسازان چینی مواجه شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان