۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83162879
T T
۰ نفر
كارت ملی قدیمی تا پایان سال اعتبار دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان ثبت احوال كشور گفت: كارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال (29 اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است.

سیف الله ابوترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: افرادی كه دارای كارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار كارت آنها تا پایان امسال به اتمام می رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت كارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام كنند، در زمره دارندگان كارت محسوب می شوند و می توانند خدمات دریافت كنند اما در غیر این صورت سریال كارت آنها باطل می شود و نمی توانند هیچ نوع خدمتی را با كارت خود دریافت كنند.
وی ادامه داد: این افراد در صورت ثبت نام برای دریافت كارت هوشمند ملی بر اساس استعلام هایی كه از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال انجام می شود، می توانند از خدمات ارائه شده توسط این كارت بهره مند شوند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال كشور گفت: همچنین افرادی كه كارت هوشمند ملی آنها تا قبل از 29 اسفند سال 96 صادر شده و برای دریافت آن مراجعه نكرده اند، سریال كارت ملی قبلی آنها باطل شده و باید برای دریافت كارت جدید هرچه زودتر مراجعه كنند.
وی ادامه داد: این افراد كه مدت ها است كارت هوشمند ملی آنها صادر شده است و متاسفانه برای دریافت آن مراجعه نكرده اند، سریال كارت آنها برای گرفتن خدمات باطل شده است و باید هرچه زودتر برای دریافت كارت خود به دفاتر پیشخوانی كه اقدام به ثبت نام كرده اند، مراجعه كنند.
ابوترابی اضافه كرد: به دلیل اینكه برای تمدید مهلت دریافت كارت ها كه اعتبار آنها تا پایان سال تمام می شود برنامه ای نداریم و افرادی كه فاقد كارت هوشمند ملی هستند، باید هر چه زودتر برای دریافت كارت هوشمند ملی اقدام كنند و این زمان را به پایان سال موكول نكنند.
وی ادامه داد: 12 تا 15 میلیون نفر در نوبت گرفتن كارت هوشمند ملی هستند كه هنوز كارت خود را دریافت نكرده اند. بیش از 190 دستگاه به صورت برخط و همچنین 200 هزار نقطه با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند كه استعلام های هویتی را از این طریق دریافت می‌كنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاكنون بیش از 47 میلیون و 500 هزار نفر مرحله تكمیل ثبت نام كارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای 44 میلیون و 500 هزار نفر كارت صادر شده و از این تعداد تاكنون كارت های بیش از 44 میلیون نفر ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.
وی ادامه داد: هزینه صدور كارت هوشمند ثابت است؛ 20 هزار تومان واریزی به خزانه و 11 هزار تومان بابت تصویربرداری، اسكن انگشت و تحویل كارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.
صدور كارت هوشمند ملی به عنوان كلید ورود به دولت الكترونیك موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، كاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این كارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
كارت هوشمند ملی مهمترین كارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این كارت، به مراكز اعلام شده مراجعه كنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این كارت‌ها امضای الكترونیكی نیز درنظرگرفته شده است كه باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در كشور واجد دریافت كارت هوشمند ملی هستند.
اجتمام *2181*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه