۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83157653
T T
۰ نفر
42 فعالیت مختلف دركانون پرورش فكری كودكان سردشت ارایه می شود

مهاباد- ایرنا- مسوول كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سردشت گفت: 42 عنوان فعالیت هنری، فرهنگی و ادبی در این كانون برای كودكان و نوجوان آموزش داده می شود.

رعنا خضرنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فعالیت ها شامل قصه گویی، شعرخوانی، نمایش عروسكی، نمایش و نقد فیلم، نشریه دیواری، كتابخوانی، نقاشی، سفالگری، تكه چسبانی، گفتگوهای آزاد، معرفی و بحث و روخوانی كتاب، نوشتن خلاق و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.
وی هدف از خدمات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را ضمن رشد علایق و استعدادها، توجه به گرایش ها عنوان كرد و گفت: دانش آموزان از سنین هفت تا 17 سالگی در كانون عضو و در این راستا به مطالعه و كتابخوانی با شیوه های خلاق تشویق می شوند.
خضرنیا اضافه كرد: 500 كودك و نوجوان دختر و پسر در این شهرستان با عضویت در این كانون هم اكنون به طور مستمر از خدمات آموزشی آن برخوردار هستند.
وی بیان كرد: 2 نفر مربی فرهنگی، یك مربی هنری برای نقاشی و سفالگری و یك مربی ادبی در مورد نوشتن خلاق و كارگاه داستان، آموزش اعضای این كانون را برعهده دارند.
مسوول كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سردشت شمار كتاب های این مركز را 11 هزار و 500 جلد با 2 هزار و 610 عنوان اعلام كرد و گفت: امسال هفت هزار و 500 جلد كتاب به اعضای كانون امانت داده شده است.
وی در رابطه با موفقیت های كسب شده توسط اعضای این كانون افزود: موفقیت در مسابقات داستان نویسی و چاپ اثر 2 نفر در كتاب پرواز سپید و كسب رتبه های اول جشنواره جوانه های توسعه كشوری، شانزدهمین جشنواره سراسری پژوهش، هفدهمین جشنواره نمایش عروسكی و كسب رتبه برگزیده در سومین همایش استانی كبوتر كوچك ما از جمله این دستاوردهاست.
وی برگزاری كارگاه های آموزشی زیست محیطی، اجرای برنامه های مرتبط با هفته ملی و روز جهانی كودك، طراحی و نقاشی در جشنواره انگور سیاه، قصه گویی و اجرای كارگاه آموزشی سخنوران نوجوان را از دیگر فعالیت های این كانون عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با عراق واقع شده است.
7562/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها