۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83156285
T T
۰ نفر
ایران همواره از مردم فلسطین و آرمان مقاومت حمایت می كند

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از فلسطین بر افزایش امنیت منطقه تأثیر می گذارد و جمهوری اسلامی همواره از مردم فلسطین و آرمان مقاومت حمایت می كند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار امروز- چهارشنبه - با زیاد نخاله دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، با بیان اینكه حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی ایران است، اظهار داشت: حمایت از فلسطین بر افزایش امنیت منطقه تأثیر می گذارد و جمهوری اسلامی همواره از مردم فلسطین و آرمان مقاومت حمایت می كند.
وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و برگزاری راهپیمایی بازگشت توسط مردم این كشور، افزود: در شرایط كنونی استراتژی آمریكا و رژیم صهیونیستی مقابله و محدود كردن محور مقاومت است، اما اقدامات و ابتكارات مردم فلسطین مانند راهپیمایی بازگشت این رفتارها را خنثی می كند.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تردیدی نیست كه در صحنه منطقه ای، تحولات در راستای پیروزی محور مقاومت حركت می كند و این مسئله دشمنان را مصمم تر به مقابله و محدودسازی مردم فلسطین می كند.
لاریجانی تصریح كرد: تردیدی نیست كه تنها راه غلبه بر دشمن حمایت از آرمان مقاومت است، اما برای تحقق این مسئله باید ابتكاراتی مانند راهپیمایی بازگشت صورت گیرد.
رییس قوه مقننه بیان كرد: در چند ماه اخیر صحنه منطقه ای شفاف تر شده است، به طوری كه در این مدت برخی از كشورهای عربی به صورت رسمی با صهیونیست ها ارتباط ایجاد كرده و برخی از این كشورها نیز سكوت می كنند، كه این رویكردها به تلاش های مردم مظلوم فلسطین صدمه می زند.
دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و آرمان مقاومت، گفت: در این دیدار باید از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین تشكر كنم، ایران در شرایطی از فلسطین حمایت می كند كه بسیاری از كشورهای عربی در حال عادی سازی روابط با صهیونیست ها هستند.
نخاله ادامه داد: سال جاری ایام ویژه ای برای مردم فلسطین به ویژه نوار غزه بود و به رغم محاصره نواز غزه و شرایط دشوار، اهالی این منطقه، ابتكار راهپیمایی بازگشت را اجرایی كردند كه این اقدام تأثیر زیادی بر افكار عمومی داخلی، منطقه ای و بین المللی داشت.
وی یادآور شد: در ماه های گذشته نوار غزه شاهد دو نبرد مهم و سنگین بود كه در هر دوی این رویارویی ها محور مقاومت بر نیروهای صهیونیستی پیروز شدند. امروز مقاومت فلسطین ابزارها و ظرفیت های ارزشمندی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست ها دارد.
دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان كرد: به طور حتم محور مقاومت در منطقه پیروز خواهد شد و این محور با انسجام در برابر هر گونه تجاوزگری خواهد ایستاد.
به گزارش ایرنا، زیاد نخاله دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته (سه شنبه) با حجت‌ الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری كشورمان هم دیدار كرد.
دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین در جریان سفر خود، دیدارهایی با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و امیر خجسته رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- فلسطین نیز انجام داد.

سیام*3061*1553

سرخط اخبار سیاست