۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83155005
T T
۰ نفر
پزشكیان: به اسم شفافیت آبروی دیگران را می بریم

تهران-ایرنا- نایب رییس اول مجلس با انتقاد از رویه تخریب، بدگویی و پرونده سازی كه تحت عنوان شفافیت در كشور رواج دارد، گفت: در صداوسیما و از پشت تریبون ها به اسم شفافیت و تبیین شفافیت آبروی نماینده و مسئول را می ریزیم، آبروی یك مسلمان از آبروی كعبه بالاتر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مسعود پزشكیان» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با قرائت آیاتی از قرآن كریم از رواج برخی اخلاقیات ناپسند در جامعه به ویژه میان مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد كرد.
وی اظهارداشت: ما معمولا آیات را یا در شروع جلسات یا برای درگذشتگان می خوانیم، آیات قرآن برای این است كه ما به آن عمل كرده پایبند به آن باشیم، قرآن كریم برای این است كه ما از آن اطاعت و از دستورات آن تبعیت كنیم.
وی همچنین با قرائت حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: وقتی مشكلات شما را به ستوه آورد و به گرفتاری و شك دچار شَدید، خود را به خدا و رسول اكرم (ص) ارجاع دهید، ارجاع به خدا، ارجاع به كتاب خداوند است و ارجاع به رسول، ارجاع به سنت پیامبر (ص) است كه هم شیعه و هم اهل سنت، آن را قبول دارند.
نماینده مردم تبریز در مجلس تاكید كرد: خداوند می فرماید كه اگر دو دسته از مسلمانان با هم دعوا كردند، بین آنان به عدالت قضاوت كنید، اگر یكی از طرفین نپذیرفت و به حقوق دیگری تجاوز كرد، با او بجنگید تا به دستور خداوند بازگردد و زمانی كه به دستور خداوند بازگشت، بر اسسا عدالت میان آنها قضاوت كنید؛ مسلمانان باهم برادر هستند، میان برادارن خود را اصلاح كنید؛ تقوا پیشه كنید، شاید خداوند به ما رحم كند.
پزشكیان افزود: ما چه اندازه در جهت اخوت و برادری با هم سخن می گوییم و چه اندازه بر طبل فتنه می كوبیم؛ ای كسانی كه ایمان آورده اید، قوم و گروه و دسته دیگر را مسخره نكنید زیرا معیار برتری نزد خداوند، تقوا است؛ همدیگر را متهم نكنید و از یكدیگر عیب جویی نكنید، به همدیگر برچسب نزنید؛ اگر كسی از این امر توبه نكند، ظالم است.
وی ادامه داد: بدگمانی دست بردارید و به یكدیگر ظن و گمان بد نداشته باشید، این كار گناه است؛ در زندگی همدیگر تجسس نكنید؛ پشت سر همدیگر غیبت و بدگویی نكنید؛ چرا آبروی مسلمانان را می ریزید؛ توبه كنید، خداوند توبه ها را می پذیرد؛ ای مردم خداوند می فرماید شما را از زن و مرد آفریدم، هیچ قوم و زبانی بر قوم وز بان دیگر برتری ندارد؛ كرد، ترك، عرب، عجم، لر، راست، چپ و ...هیچ یك بر دیگری برتری ندارد، آیا ما در كشور به این آیات عمل می كنیم.
نایب رییس اول مجلس همچنین گفت: در صداوسیما و از پشت تریبون ها به اسم شفافیت و تبیین شفافیت آبروی نماینده و مسئول را می ریزیم، آبروی یك مسلمان از آبروی كعبه بالاتر است؛ پشت این تریبون قرار می گیرید و از كسانی در این نظام بدگویی می كنید كه برادارن ما هستند و برای این انقلاب تلاش كرده اند.
پزشكیان خاطرنشان كرد: چه كسی گفته است كه شما بهتر از دیگران هستید، شاید آنها از شما بهتر باشند؛ اگر برادری و توبه نكنید، خداوند عذاب خود را بر ما نازل می كند.
وی با بیان این كه در شرایط كنونی آمریكا با تمام قدرت خود در برابر ما ایستاده است، افزود: در این شرایط ما همدیگر را تخریب می كنیم و برای همدیگر پرونده می سازیم، از بالا تا پایین آبروریزی می‌كنیم، صدا و سیما یك روحانی را دعوت می‌كند و می‌گوید «از مجلس شرم می‌كنم» و همه نمایندگان را زیر سوال می‌برد؛ آیا دین، مذهب و قرآن چنین اجازه و دستوری به این آقایان می‌دهد از پشت تریبون آبروی انسان‌هایی را می‌بریم كه با تمام وجودشان برای این انقلاب كار كردند اگرچه عیب و نقص هم دارند.
نایب رییس مجلس گفت: اگر قرار بود خدا آدم‌ها را به خاطر جرم‌ها و خطاهایشان محاكمه كند، یك نفر هم سالم نمی‌ماند. خداوند خودش فرصت داده است. همه عیب و اشكال داریم و حق نداریم این طور آبروریزی كنیم. «گر حكم شود كه مست گیرند در شهر هر آنكه هست، گیرند». اگر قرار باشد كسی را بگیرند در همان صدا و سیما و جاهایی كه می‌گویند تبیین و شفاف، می‌كنیم، هستند افرادی كه گیر می‌افتند.
سیام**3050**1336
۰ نفر