۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۵
کد خبر: 83154075
T T
۰ نفر
عفو بين الملل: حكم تمديد حبس نبيل رجب، شرم آور است

تهران-ايرنا- سازمان عفو بين ‌الملل روز دوشنبه صدور حكم حبس پنج ساله براي نبيل رجب فعال حقوق بشري بحرين از سوي رژيم آل خليفه را شرم آور خواند و آن را به منزله ناديده گرفتن عدالت دانست.

به گزارش روزنامه 'القدس العربي'، عفو بين الملل به شدت از حكم پنج سال زنداني كه دادگاه بحرين در حق اين فعال حقوق بشري صادر كرده، انتقاد كرد.
'لين معلوف' مدير پژوهش ‌هاي خاورميانه عفو بين الملل در اين باره گفت: حكمي كه امروز در حق نبيل رجب صادر شده شرم آور و به منزله زير پا گذاشتن عدالت است. تصميم تاييد محكوميت اين فعال حقوقي و تمديد حكم حبسش به مدت پنج سال ديگر، آن هم تنها به خاطر نوشتن توئيت هايي كه در آن نظرات خود را بيان كرده، نشان مي دهد كه عدالت در بحرين يك 'يك نمايش خنده دار' است.
رجب 21 فوريه 2017 (3 اسفند 95) به دليل مطالبي كه در صفحه توئيتر منتشر كرد و در آن از رژيم آل خليفه به دليل همكاري با عربستان و امارات در جنگ عليه يمن و وضعيت بد حقوق بشر در بحرين انتقاد كرده بود، به پنج سال زندان محكوم شد.
معلوف افزود: نبيل رجب يك زندان عقيدتي است و اينكه او دو سال تمام را پشت ميله هاي زندان سپري كند كه 9 ماه آن را در شرايط بسيار دشوار در حبس انفرادي تحت شكنجه گذرانده باشد، بسيار شرم آور و ننگين است.
اين مسئول عفو بين الملل از مقامات بحريني خواست بدون قيد و شرط محكوميت اين فعال حقوقي را لغو و او را آزاد كنند.
دادگاه عالي بحرين در جلسه امروز (دوشنبه) خود حكم پنج سال حبس رجب فعال برجسته حقوق بشري اين كشور را تاييد كرد.
اين حكم شش ماه پس از پايان محكوميت دو ساله اش صادر شد.
پيشتر نيز 127 سازمان حقوق بشري در بيانيه اي مشترك خواستار آزادي فوري رجب فعال حقوق بشري و مدني بحريني شده بودند.
خاورم**9329**1211
۰ نفر

سرخط اخبار جهان