۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83149692
T T
۰ نفر
دنیای دیجیتال ظرفیتی مناسب برای اشتغال زایی است

تبریز- ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه حوزه چندرسانه‌ای و دنیای دیجیتال با توسعه دانش بینان عجین است، گفت: ارزش افزوده‌ فوق العاده‌ای در این حوزه نهفته كه فرصت اشتغال، كسب و كار و ثروت آوری را فراهم می‌كند.

به گزارش ایرنا، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در دومین جشنواره ملی صنعت هنر دیجیتال تبریز، با بیان این‌كه پیشرو بودن تبریز در مقاطع مختلف همواره موجب افتخار ملی بوده است، اظهار داشت: شهر تبریز در یكی از پیچیده‌ترین حوزه‌های فناوری نیز پیشرو بوده و امروز شاهد دستاوردهای این حوزه هستیم.
وی با تاكید بر این‌كه تلفیق فناوری اطلاعات و هنر، قدرت انتقال مفاهیم به مخاطب را بسیار افزون‌تر كرده است، ادامه داد: این جریان در دنیا رایج شده و خوشحالیم كه شاهد شروع مقطع دكترای رشته 'چندرسانه‌ای' در دانشكده هنرهای رایانه‌ای خواهیم بود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌كه تركیب این فناوری‌ها، موتور محركه تمام رشته‌های دنیا از حوزه دفاعی گرفته تا صنایع سنگین و كشاورزی است، افزود: مهم‌ترین نهاد توسعه در اروپا شكل‌دهی به موسسه هایی است كه بتوانند چند رشته را بهم پیوند بزنند.
جهانگرد با اشاره به این‌كه فعالیت های اقتصادی در كشور ما بر محور سه شاخه صنعت، كشاورزی و خدمات متمركز است، گفت: به كارگیری فناوری و هنر دیجیتال در تمامی این حوزه‌ها ضروری است.
وی با بیان این‌كه امروزه زبان مفاهمه، تصویری شده است، افزود: امروز با یك عكس، انیمیشن یا تیزر می‌توان به راحتی كتاب 500 صفحه‌ای را به مخاطب منتقل كرد.
وی با تاكید بر اینكه با یك فیلم كوتاه می‌توان آزمایشگاه فیزیك و شیمی را به دانش‌آموزان نمایش داد، گفت: می‌توان با تلفیق فناوری ارتباطات و هنر، مفاهیم را جذاب‌تر و فهیم‌تر به مخاطب منتقل كرد.
دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال تبریز در سالن بعثت دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار شد .
در این جشنواره، با حضور سرلشگر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده كل قوا، از بازی موبایلی 'آتش بار' رونمایی و در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.
بازی موبایلی آتش بار با محوریت شهید سردار حسن شفیع‌زاده، از بنیانگذاران توپخانه سپاه، در تبریز آماده شده است.
گروه بازی‌سازی سامر متشكل از دانشجویان كارشناسی ارشد هنرهای رایانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، این بازی موبایلی را با حمایت مركز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا) فضای مجازی بسیج استان آذربایجان شرقی تولید كرده است.
كاربر در این بازی نقشه دیده بانی را ایفا می‌كند كه باید گرای تانك‌های دشمن را كه به مراكز مخابراتی نیروهای ایرانی حمله كرده‌اند، به توپخانه داده و آنها را با آتش توپخانه منهدم كند.
این بازی در نسخه اندروید آماده شده است همچنین نسخه AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) آن آماده رونمایی هستند.
دانلود رایگان این بازی موبایلی از كافه بازار و وب سایت www.AtashbarGame.ir ممكن است.
3071/518
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد