۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 83143886
T T
۰ نفر
روزانه 100 تن مرغ منجمد دولتی در پایتخت عرضه می شود

تهران- ایرنا- مدیركل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: به منظور كاهش قیمت روزانه 100 تن مرغ منجمد با قیمت هر كیلو 8 هزار و 900 تومان در پایتخت عرضه می شود.

رضا سالمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح افزایش قیمت مرغ پرداخت و اظهار داشت: معمولا در فصل سرما عرضه مرغ توسط مرغداران كاهش می یابد و همچنین در آستانه شب یلدا تقاضای خرید مرغ توسط مردم افزایش پیدا كرد.
وی افزود: قیمت مرغ گرم هم اكنون در سطح تهران بصورت خرده فروشی 12 هزار و 700 تومان در حال عرضه است كه این قیمت در میدان بهمن 11 و 500 تومان بصورت عمده فروشی می باشد.
مدیركل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت منطقی مرغ گرم را هر كیلویی 9 هزارو پانصد تا 10 هزارو پانصد، تومان اعلام كرد و افزود: در حال حاضر روزانه 100 تن مرغ منجمد برای كاهش قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای شهر تهران توزیع می شود كه با این توزیع پیش بینی می شود قیمت مرغ در روزهای آینده كاهش یابد.
وی خاطرنشان كرد: مشكلی در زمینه عرضه مرغ منجمد وجود ندارد و در صورت نیاز آمادگی وجود دارد میزان عرضه در تهران افزایش یابد.
به گفته سالمی، قیمت مرغ كه حدود 13 هزار تومان بالاتر نمی رود و با توزیع گسترده اداره كل پشتیبانی امور دام در استان های كشور این قیمت در روزهای آینده كاهش می یابد.
مدیركل پشتیبانی امور دام استان تهران همچنین درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: عرضه گسترده تخم مرغ هر شانه 13 هزار و 800 تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای حدود یك ماه در حال انجام است و در این زمینه مشكلی وجود ندارد.
وی یادآور شد: برای تعادل قیمت های مرغ و تخم مرغ عرضه گسترده با نرخ دولتی در تهران و سایر استان های كشور توسط شركت پشتیبانی امور دام در حال انجام است.
سالمی تصریح كرد: همزمان با فصل سرما و با توجه به كاهش تولید، برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی، توزیع گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز با نرخ دولتی در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای تهران و سایر استان های كشور از سرگرفته شده و تا به تعادل رسیدن قیمت های غرضه این محصولات ادامه خواهد داشت.
براساس گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای اخیر قیمت گوشت مرغ به 13 هزار تومان و همچنین قیمت تخم مرغ در برخی فروشگاههای شهر تهران به شانه ای 24 هزار تومان رسیده بود.
تهرام/7243 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد