۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83134052
T T
۰ نفر

سرديس شاعر معروف سنندجي در آبيدر رونمايي شد

۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83134052
سرديس شاعر معروف سنندجي در آبيدر رونمايي شد

سنندج - ايرنا - سرديس محي الدين حق شناس شاعر معروف سنندجي روز جمعه با حضور جمع زيادي از هنرمندان، ورزشكاران و اقشار مردم در جوار زيارتگاه خصر زنده در منطقه آبيدر رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محي الدين حق شناس، شاعر و اديب نامور سنندجي و خالق اثر «شاره كه م سنه» (شهر من سنندج) بود كه مهرماه 1392 در گذشت در اين مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، برخي از هنرمندان و ورزشكاران سرشناس از جمله هادي ضياالديني و بيژن ذوالفقارنسب نيز حضور داشتند.
از مرحوم حق شناس علاوه بر مجموعه شعر «شاره كه م سنه»ˈ به زبان كردي، يك مجموعه شعر فارسي نيز به يادگار مانده است.
زيارتگاه خضر زنده يكي از اماكن زيارتي و سياحتي در دامنه كوه آبيدر سنندج است و از جايگاه بالايي نزد مردم برخوردار است وجود چشمه، فضاي استراحت مناسب و زيارتگاه موجب شده روزانه تعداد زيادي از زائران، كوهنوردان، طبيعت دوستان و گردشگران به اين محل بيايند.
از نظر مردم و قديمي ها، حضرت خضر (ع) به چشمه اين محل نظر كرده و آب اين چشمه شفابخش است.
در آيين رونمايي از سرديس حق شناس، تمبر يادبودي با چهره اين شاعر نيز به خانواده حق شناس تقديم شد، سرديس حق شناس توسط هادي ضياالديني از هنرمندان سرشناس كردستاني ساخته شده است.
كانون كوهنوردان كردستان، هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي سنندج، دوستداران طبيعت، سازمان هاي مردم نهاد حوزه محيط زيست و باشگاه ها و گروه هاي كوهنوردي در نصب سرديس و برگزاري آيين آن مشاركت داشتند.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها