۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83130860
T T
۰ نفر

2 پرواز جدید از تهران به یزد و بالعكس برقرار شد

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83130860
2 پرواز جدید از تهران به یزد و بالعكس برقرار شد

یزد - ایرنا - مدیركل فرودگاه‌های یزد گفت: 2 پرواز جدید هر هفته از تهران به یزد و بالعكس با فعالیت یكی از شركت های هواپیمایی كشور در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی مركز این استان برقرار شد.

عباس محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پروازهای جدید روزهای یكشنبه در ساعت 10:05 از تهران به یزد و بازگشت آن همان روز ساعت 12:05 انجام می شود.
وی زمان پرواز دوم را روزهای چهارشنبه ساعت 14:40 از تهران به یزد و بازگشت آن را همان روز ساعت 16:40 ذكر كرد.
محمدی اضافه كرد: مهر امسال نیز با همكاری یكی از شركت ‌های هواپیمایی پروازهای سیستمی (برنامه‌ای)، روزهای شنبه ، یكشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته در این مسیر برقرار شد.
وی افزود: این پروازها باهدف تكریم مسافران و افزایش رضایت مردم و نقش فرودگاه یزد در مركز كشور با پیگیری‌های مستمر مسئولان استان انجام شد.
مدیركل فرودگاه‌های یزد، بابیان اینكه پروازهای پیش‌بینی‌شده هم‌اكنون در حال انجام است، خاطرنشان كرد: به دنبال وعده به شهروندان نیستیم و تلاش بر این است تا هر كاری انجام شد اطلاع‌رسانی كنیم.
محمدی با اشاره به اینكه در چند وقت اخیر ، سفرهای هوایی در كشور با كاهش روبه‌رو شد، تصریح كرد: تلاش بر این است با كاهش برخی پروازهای چارتری ، هزینه‌ها برای مردم زیاد نباشد و از سوی دیگر، با كاهش هزینه های بلیت، كیفیت پروازها نیز افزایش یابد.
این مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز به مقاصد دیگر كشور در دستور كار است، هم‌اكنون رایزنی‌هایی در حال انجام و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ، برای مقاصد دیگر نیز پرواز برقرار شود.
هواپیمای شركت یادشده دیروز (دوشنبه) برای پرواز آزمایشی و آشنایی كاركنان آن با طرح‌های پروازی، وارد فرودگاه یزد شد و پس از چند نشست و برخاست و پرواز در مسیرهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد بازگشت.
هواپیمای این شركت از نوع امبرائر 145 و 2 موتوره و ساخت برزیل با بیشینه سرعت 800 كیلومتر بر ساعت است و ظرفیت جابه جایی 50 مسافر را دارد.
هم اكنون فرودگاه یزد، مقصد و مبدأ پروازهایی به تهران ، مشهد ، اهواز ، كیش و بندرعباس در پروازهای داخلی و شهرهای نجف ، بغداد ، دمشق ، جده و مدینه در پروازهای بین‌المللی است.
جابه‌جایی مسافر در این مسیرها با همكاری 10 شركت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می‌گیرد .
فرودگاه یزد، دهمین فرودگاه ایران ازنظر ترافیك هوایی و مسافری است كه سالانه حدود 550 هزار نفر از خدمات آن استفاده می‌كنند.
هم‌اكنون روزانه به‌طور میانگین 10 سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام می‌شود.
1968/ 2047
۰ نفر