۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83124837
T T
۰ نفر

7 معدن راكد در چهارمحال و بختياري فعال شد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83124837
7 معدن راكد در چهارمحال و بختياري فعال شد

شهركرد- ايرنا- رييس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: با تدبير دولت دوازدهم،امسال 7 معدن نيمه فعال و راكد فعال شد.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت، سيد نعيم امامي افزود: با برنامه ريزي انجام شده تا پايان امسال نيز احياء و فعاليت معادن راكد اين استان به 10 معدن افزايش خواهد يافت.
به گفته وي، با راه اندازي 7 معدن راكد استان، زمينه اشتغال 43 نفر فراهم شد و ظرفيت توليد مواد استخراجي به 5 هزار و 322 هزار تن افزايش يافته است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: معادن فعال شده در بخش استخراج سنگ آهك و سنگ لاشه و در شهرستان هاي لردگان، كوهرنگ، بروجن،بن، فارسان و كيار است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختياري افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبير و اميد نسبت به دولت قبل 35 درصد افزايش يافته است.
امامي، ميزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن اين استان را 7 ميليارد و 500 ميليون ريال دانست و افزود : اين ميزان در دولت تدبير و اميد به بيش از 12 ميليارد ريال رسيده است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با اشاره تكميل عمليات اكتشاف ماهواره اي معادن فلزي و غيرفلزي اين استان در وسعت حدود 10 هزار كيلومتر مربع در دولت دوازدهم تصريح كرد: 9 انديس معدني جديد نيز در سطح استان شناسايي و ثبت شده است.
به گفته وي، سنگ لاشه، سنگ نما، سيليس، سنگ گچ، خاك نسوز، سنگ هاي تزييني و مواد اوليه سيمان از معادن فعال اين استان استخراج مي شود و به طور ميانگين سالانه حدود 5 ميليون تن مواد معدني از معادن فعال استان استخراج مي شود.
به گزارش ايرنا، 182 معدن با 671 ميليارد ريال سرمايه گذاري در استان فعال است كه براي حدود يكهزار و600 نفر اشتغال ايجاد كرده است.
6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها