۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 83121953
T T
۰ نفر

همایون شجریان در استانبول به روی صحنه رفت

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 83121953
همایون شجریان در استانبول به روی صحنه رفت

آنكارا- ایرنا- كنسرت موسیقی ایرانی همایون شجریان و تهمورث و سهراب پورناظری در چارچوب نخستین جشنواره بین المللی موسیقی سنتی و مردمی در شهر استانبول تركیه برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، همایون شجریان خواننده شهیر موسیقی سنتی ایرانی دوشنبه شب در سومین روز جشنواره موسیقی‌ سنتی و مردمی استانبول كه با حمایت ریاست جمهوری تركیه و به همت شهرداری استانبول در سالن 'جمال رشید ری' منطقه حربیه به روی صحنه رفت.
در این كنسرت كه تمامی صندلی های سالن پر از تماشاگرانی از تركیه و ایران بود، شجریان جوان آثاری چون 'نه فرشته‌ام، نه شیطان'،
'خداوند اسرار' و اشعاری از مولوی، حافظ و شفیعی كدكنی را با همراهی نوای تار، سنتور، كمانچه و بربت ایرانی اجرا كرد.
تهمورث پورناظری نوازنده تار و سه تار و سهراب پورناظری نوازنده كمانچه به همراه حسین رضایی نیا به عنوان نوازنده دف، آیین مشكاتیان به عنوان نوازنده سازهای كوبه ای، مهیار طریحی به عنوان نوازنده سنتور، آزاد میرزاپور به عنوان نوازنده بربت و آرین كشیشی در گیتار بیس همایون شجریان در اجرای موسیقی ایرانی همراهی كردند.
همچنین تكنوازی این هنرمندان در بخش های مختلف كنسرت با تشویق پرشور حاضران همراه شد.
در پایان این كنسرت یاووز بینگول از خواننده های معروف تركیه ضمن آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان استاد ارزنده موسیقی ایران و پدر همایون شجریان، دسته گلی تحت عنوان 'ارمغانی از طرف مردم تركیه به مردم ایران‌' به وی اهدا كرد.
خاورم/1905**1144

سرخط اخبار جهان