۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83118397
T T
۰ نفر
شكایت زنان ایزدی عراق از شركت فرانسوی حامی داعش

بغداد - ایرنا - گروهی از زنان ایزدی قربانی جنایات داعش در عراق از یك شركت فرانسوی به اتهام تامین مالی این گروهك تكفیری تروریستی شكایت می كنند.

به گزارش ایرنا، اقدام این گروه از زنان در پی درخواست وكلای مدافع زنان ایزدی عراق برای مشاركت در پیگرد قانونی شركت 'لافارج' صورت می گیرد.
این شركت فرانسوی از 2008 در حوزه احداث كارخانه های سیمان و سایر فعالیت های عمرانی عراق حضور داشته است.
'امل كلونی' نماینده وكلای مدافع زنان ایزدی در بیانیه ای كه روز شنبه در رسانه های عراق منتشر شد، اقدام یاد شده را ایجاد فرصتی برای پیگرد و مجازات قانونی داعش و حامیان این گروهك تروریستی و پرداخت غرامت به قربانیان جنایات آن دانست.
این نخستین اقدام علیه یك شركت بزرگ خارجی فعال در عراق به اتهام تامین مالی داعش است.
درحال حاضر یك تحقیق قضایی در فرانسه علیه شركت لافارج به اتهام تامین مالی داعش با هدف تداوم فعالیت یك كارخانه متعلق به این شركت در شمال سوریه در جریان است.
گروهك تروریستی تكفیری داعش در پی یورش وسیع به خاك عراق در سال 2014 حدود هفت هزار زن و دختر ایزدی را به اسارت برد و جنایات بسیاری از جمله شكنجه، تجاوز و خرید و فروش در بازار بردگان در حق آنان روا داشت.
اخبار و اطلاعات مربوط به نقش كشورها و شركت های غربی و نیز سعودی، امارات و قطر در حمایت از تروریست های داعش در حالی یكی پس از دیگری منتشر می شود كه كشورهای غربی و در راس آنها آمریكا، همچنان گروهها و كشورهای محور مقاومت در عراق و سوریه كه نقش عمده در شكست و ناكامی پروژه داعش داشتند را به حمایت از تروریسم متهم می كنند.
خاورم*4**380**

سرخط اخبار جهان