۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83114417
T T
۰ نفر
زمان تزريق واكسن آنفلوآنزا گذشته است

تهران- ايرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: زمان مناسب تزريق واكسن آنفلوآنزا قبل از شروع فصل پاييز است و اكنون زمان تزريق واكسن آنفلوآنزا گذشته است.

به گزارش ايرنا از سازمان غذا و دارو، عليرضا رئيسي روز سه شنبه افزود: اين واكسن بايد در اوايل شهريور ماه تزريق شود تا بتواند تاثير خود را براي فصل پاييز و زمستان داشته باشد؛ بنابراين توصيه مي‌شود در فصل پاييز و زمستان واكسن تزريق نشود چراكه تاثيري در جلوگيري از ابتلا به آنفلوآنزا نخواهد داشت.
وي تاكيد كرد: تزريق واكسن آنفلوآنزا براي گروه‌هاي پرخطر توصيه مي‌شود و افراد با بيماري‌هاي مزمن تنفسي، قلبي و عروقي، سرطان‌ها و زنان باردار در دسته گروه‌هاي پرخطر هستند كه بايد شهريور هر سال واكسن آنفلوآنزا را تزريق كنند.
رئيسي يادآور شد: در حال حاضر اپيدمي آنفلوآنزا در كشور نداريم با اين وجود توصيه مي‌شود افرادي كه جزو گروه پرخطر هستند، بدون در نظر گرفتن وجود اپيدمي يا نبود آن، در زمان مناسب، واكسن آنفلوآنزا را تزريق كنند.
وي توصيه كرد: افراد پرخطر، از دست دادن و روبوسي با افراد مبتلا به آنفلوآنزا خودداري و نكات بهداشت فردي را رعايت كنند. همچنين در زمينه تهويه هوا به ويژه در مكان‌هاي بسته كه احتمال شيوع ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا بيشتر است، توجه لازم انجام شود.
اجتمام**9185*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه