۳ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83111463
T T
۰ نفر
رقابت های بین المللی كشتی جام شاهد در ارومیه برگزار می شود

ارومیه- ایرنا- رییس هیات كشتی آذربایجان غربی گفت: چهاردهمین دوره رقابت‌های بین المللی كشتی آزاد و فرنگی جوانان جام شاهد، هفتم تا نهم آذرماه جاری در ارومیه برگزار می ‌شود.

كیومرث پورایراندوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات به مدت سه روز در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود و 10 تیم داخلی و خارجی در آن شركت می كنند.
وی بیان كرد: سه تیم در قالب تیم ملی ایران، 2 تیم از آذربایجان غربی و پنج تیم از كشورهای ارمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، سوریه و تركیه در این رقابت ها حضور می یابد.
وی با اشاره به اینكه پیشتر دومین دوره این مسابقات در سال 1382 به میزبانی ارومیه برگزار شده بود، ادامه داد: اتحادیه جهانی كشتی در سال 2016 میلادی این رقابت‌ها را به‌ عنوان معتبرترین مسابقات رده سنی جوانان در 2 بخش فرنگی و آزاد انتخاب كرد.
رییس هیات كشتی آذربایجان غربی گفت: هدف اصلی تیم‌ها از شركت در جام بین المللی شاهد حضوری قدرتمند و آماده سازی كشتی گیران برای المپیك 2020 توكیو است.
پورایراندوست افزود: تامین هزینه های مالی این مسابقات را یكی از بانك ها بر عهده گرفته و تاكنون ریالی از بودجه اداره كل ورزش و جوانان استان هزینه نشده است.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون تیم ملی كشتی ارمنستان برای برگزاری اردوی تداركاتی و حضور در این مسابقات در شهر ارومیه به سر می برد، گفت: این تیم با تركیب كشتی گیران ملی پوش خود از جمله سه قهرمان اروپا و چندین كشتی گیر در لیگ آلمان برای برگزاری اردوی مشترك با تیم كشتی آذربایجان غربی به ارومیه آمده است.
به گزارش ایرنا ،بر اساس اعلام فدراسیون تیم ملی ایران در قالب سه تیم در اوزان 10 گانه به سرمربیگری « حمید با وفا» در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی كشتی جام شاهد شركت می كند.
سیزدهمین دوره رقابت‌های بین‌ المللی كشتی جوانان جام شاهد آذر ماه سال گذشته به میزبانی شهرستان كرج با حضور تیم‌هایی از روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان، تركیه، سوریه، لبنان، اوكراین، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و نیجریه در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد.
**شبس** 7156/2093 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش