۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83109999
T T
۰ نفر
حفظ وحدت در گرو تمسك به مشتركات و احترام به عقايد يكديگر است

سنندج - ايرنا - امام جمعه موقت سنندج گفت: بايد با تمسك به مشتركات و احترام به عقايد يكديگر در راستاي حفظ وحدت جامعه اسلامي تلاش كنيم و مانع نفوذ دشمنان و ايجاد تفرقه در كشور شويم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا معروف خالدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: وحدت مساله اي شخصي نيست بلكه قرآني است و مسلمانان بايد نسبت به اين امر مهم اهتمام لازم را داشته باشند.
وي با بيان اينكه وحدت نبايد منحصر به يك هفته باشد و در طول سال بايد به آن توجه شود، افزود: خداوند مسلمانان را به حفظ وحدت و انسجام و دوري از تفرقه سفارش فرموده است.
امام جمعه موقت سنندج مشكلات كنوني و اختلافات دنياي اسلام را نتيجه دوري مسلمانان از آموزه هاي پيامبر (ص) و دين اسلام دانست و تاكيد كرد: بايد از اختلافات فاصله گرفته و به مشتركات توجه داشت تا از تفرقه و مضرات آن در امان بود.
ماموستا خالدي در بخش ديگري از خطبه ها ضمن تبريك هفته بسيج اضافه كرد: اگر جانفشاني نيروهاي بسيجي در دوران دفاع مقدس نبود، آب و خاك و شرف ايران اسلامي به خطر مي افتاد.
وي با بيان اينكه ملت ايران بويژه مردم كردستان قدردان تلاش و ايثارگري هاي بسيجيان هستند، يادآور شد: بسيج و سپاه از ابتداي انقلاب و در طول جنگ تحميلي تاكنون در صحنه بوده و اينك در عرصه سازندگي در خدمت مردم مناطق محروم هستند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سنندج نيز پيش از خطبه ها و به مناسبت هفته بسيج گفت: بسيج قبل از اينكه يك تشكل باشد يك تفكر است تفكري كه پيام انسانيت و نوعدوستي براي مردم كشورمان دارد.
سرهنگ حسن عسگري افزود: تلاش بسيجيان اين است كه رفع نيازهاي مردم را در اولويت كارهايشان قرار دهند و هر زمان نياز جامعه باشد، خود را موظف مي دانند در راستاي رفع مشكلات گام بردارند.
وي با بيان اينكه بسيج در دوران دفاع مقدس خوش درخشيد، يادآور شد: 85 هزار شهيد بسيجي شاهد اثبات اين ادعاست ضمن اينكه اين نهاد در دوران سازندگي نيز با اعزام گروه هاي جهادي و برنامه هاي محروميت زدايي كارنامه درخشاني از خود بجاي گذاشته است.
از 29 آبان تا پنجم آذر به هفته بسيج نامگذاري شده است، 5 آذر سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) در سال 1358 است.
7533/9102

سرخط اخبار استان‌ها