۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۷:۳۰
کد خبر: 83107366
T T
۰ نفر
دیده بان حقوق بشر انتخابات بحرین را غیردموكراتیك خواند

تهران - ایرنا - دیده بان حقوق بشر تاكید كرد كه انتخابات پارلمانی بحرین هفته آینده در فضای سیاسی توام با سركوب و غیردموكراتیك برگزار خواهد شد و انتخاباتی آزاد نخواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبكه خبری الجزیره، این سازمان در گزارشی كه روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده از متحدان بحرین خواست، دولت این كشور را به اتخاذ گام های ضروری برای اصلاح قوانین محدود كننده آزادی بیان و تجمعات تشویق و چهره های بارز مخالفان را از زندان آزاد كند.
در این گزارش به نقل از «لما فقیه» معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان اعلام شده است كه بحرین با زندانی كردن و به سكوت واداشتن مخالفان خاندان حاكم و نیز ممنوع كردن فعالیت تمامی احزاب مخالف و رسانه های مستقل، شرایط لازم را برای برگزاری انتخابات آزاد ندارد.
وی افزود: بحرین باید هرچه سریع تر زندانیان سیاسی را آزاد و در تصمیمات خود درباره بستن رسانه های مستقل و انحلال تشكلات سیاسی مخالف، تجدید نظر كند.
این سازمان همچنین اعلام كرده است كه دستگیری علی العشیری نماینده سابق به دلیل توئیت درباره تحریم انتخابات، بهترین نمونه سركوب مخالفان به شمار می رود.
دیده بان حقوق بشر تاكید كرد كه اقدام دادگاه عالی استیناف بحرین در ارتباط با لغو حكم تبرئه شیخ علی سلمان مخالف بحرینی و صدور حكم حبس ابد برای وی به اتهام جاسوسی برای قطر نیز از دیگر نمونه های این سركوب است.
این سازمان از دولت بحرین خواست به نامزدهای مخالف اجازه دهد تا در انتخابات حضور یابند.
دیده بان حقوق بشر درباره جنگ یمن نیز گفته است كه بحرین هیچ اطلاعاتی در باره نقش این كشور در حملات غیر قانونی به یمن ارایه نكرده است.
این سازمان از متحدان بحرین به ویژه انگلیس و آمریكا خواست دادن سلاح به منامه و دیگر طرف های درگیر در یمن را متوقف كنند.
انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین قرار است 24 نوامبر (3 آذر) با وجود تحریم آن از سوی گروه های مختلف، برگزار شود.
بحرین از سال 2011 میلادی تاكنون از بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه رنج می برد. این رژیم با كمك نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سركوب كرده است.
شبد**1480**1379
۰ نفر