۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۴:۳۹
کد خبر: 83107346
T T
۰ نفر
یكجانبه گرایی بزرگترین تهدید دنیا است

پكن- ایرنا- 'بان كی مون' دبیركل پیشین سازمان ملل در نشستی در كره جنوبی یكجانبه گرایی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا را بزرگترین تهدید برای دنیا توصیف كرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی امروز در نشست موسوم به بوآئو در سئول گفت كه اكنون چند جانبه گرایی در معرض مخاطرات زیادی قرار گرفته است.
این اظهارات بر اساس این گزارش كنایه به سیاست های یكجانبه دولت آمریكا و ترامپ است كه می گوید اولویت را به آمریكا می دهد و با این راهبرد كشورهای مختلف را مورد تحریم قرار داده و یا تعرفه های سنگین روی كالاهای وارداتی آنها اعمال كرده است.
دبیر كل قبلی سازمان ملل در این همایش كه مخصوص رسیدگی به مسایل قاره آسیا بود از سازمان ملل خواست تا هر چه در توان دارد برای تقویت همكاری كشورهای دنیا و برای مقابله با یكجانبه گرایی و پیشبرد چند جانبه گرایی بكار گیرد.
ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر امسال گفت كه دیگر نمی خواهد رهیافت جهانی شدن را دنبال كند و بجای آن به ترویج میهن پرستی مبادرت می ورزد.
وی در آن مجمع با اظهاراتی كه انتقادهای جهانی را به دنبال داشت گفت كه دیگر اجازه نمی دهیم حق حاكمیت آمریكا به دلیل فرایند جهانی شدن به خطر بیفتد و دیوانسالاری جهانی باعث مشكل برای واشنگتن شود.
خارج شدن آمریكا از پیمان تحولات اقلیمی، نقض برجام از سوی ترامپ و خروج این كشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل از جمله موضوعاتی است كه باعث شده است دولت ترامپ و خود وی مورد انتقادهای وسیعی در سطح بین المللی قرار گیرد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان