۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 83104655
T T
۰ نفر
رفتار خشونت آمیز با حیوانات به دور از انسانیت و جرم است

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: رفتار ناپسند و خشونت آمیز با حیوانات به دور از انسانیت، جرم و قابل پیگرد است.

امجد باقری روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه رفتار ناپسند و غیرانسانی علیه حیوانات، شامل شكنجه و آزار، كتك زدن، جنگ انداختن، نگهداری در محل نامناسب و كشتن بی دلیل، انصاف نیست و باید با خاطیان برخورد شود.
وی اظهار داشت: البته تعداد افرادی كه مبادرت به حیوان آزاری می كنند، معدود می باشد و در این میان انسان های زیادی نیز هستند كه به حیوانات، عشق می ورزند و با دیدن صحنه های آزار و اذیت جانوران، برآشفته و احساساتشان به شدت جریحه دار می شود.
باقری اعلام كرد: متاسفانه امسال شاهد 2 مورد حیوان آزاری در استان زنجان بودیم كه محیط زیست پس از اطلاع از موضوع به جد پیگیر شد تا خاطیان، تاوان رفتار خشونت بار خود را بپردازند.
وی خاطرنشان كرد: مردم زنجان با حیوانات، بسیار مهربان هستند اما برخی افراد نیز كه تعدادشان بسیار اندك است بنا به دلایلی كه شاید عمده علت آن نیز ناآگاهی باشد رفتار نامناسبی با حیوان می كنند كه باید تغییر رفتار دهند.
باقری ادامه داد: در بحت حیوان آزاری، بلافاصله محیط زیست برای پیگیری موضوع و دستگیری فرد خاطی وارد عمل می شود و قضات نیز حكم های مناسبی را برای آنان درنظر می گیرد كه این رای ها، بازدارنده هستند و موجب پیشگیری از حیوان آزاری می شود.
مدیر روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: انسان مالك زمین نیست و تمام موجودات زنده حق حیات و زندگی در آن را دارند و افراد باید از زیاده خواهی های خود دست بردارند و به طبیعت و حیات وحش، دست درازی نكنند چراكه ضرر و زیان آن متوجه خود انسان ها خواهد شد.
باقری افزود: در مدارس و همچنین از بزرگان خانواده، انتظار می رود كوچكترها را به داشتن رفتار مناسب با حیوانات، ترغیب كنند تا از همان دوران كودكی یاد بگیرند كه در همه حال باید مراعات حال حیوانات را كرده و با تمام مخلوقات، رفتار مهربانانه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، متاسفانه هر از چند گاهی در گوشه و كنار كشور حوادثی چون اذیت و آزار یا كشتار بیرحمانه حیوانات اتفاق می افتد كه مشاهده آن صحنه ها، قلوب بسیاری از انسان ها را به درد می آورد و انتظار برخورد سخت و بازدارنده با مسببان را دارند.
در آبان ماه جاری، یك فرد خاطی كه با بستن یك قلاده سگ به قسمت عقب خودرو و حركت در جاده با سرعت بالا به حیوان آزاری دست زده بود، با پیگیری های محیط زیست و تلاش مقامات قضایی و انتظامی، با تلاش پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شد.
همچنین تنی چند از اهالی روستای خورجهان از توابع شهرستان ماهنشان به همراه سگ های گله، پای در محل زندگی یك قلاده گراز گذاشته و سگ ها را به جانش انداختند.
مشاهده صحنه جدال سگ های روستا با این گراز، بیانگر آن بود كه مردی كه خود نیز در این صحنه آسیب دید، گراز را به سمت سگ ها هول می دهد و افراد حاضر در محل نیز با خیالی آسوده فیلمبرداری كرده و پیرمرد را نجات نمی دهند.
متاسفانه این گراز تنومند به دست خاطیان و سگ های گله تلف و پیرمرد نیز كه از ناحیه باسن، ران و دست ها زخمی شده بود برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
6084/6085

سرخط اخبار استان‌ها