۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83099644
T T
۰ نفر
17 طرح عمران شهری در كلانشهر اراك به بهره برداری رسید

اراك - ایرنا - 17 طرح عمران شهری روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان مركزی، استاندار و جمعی از مسئولان این استان در كلانشهر اراك به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، نصب تندیس امیركبیر در ورودی اراك و میدان امام خمینی (ره)، بهره برداری از بوستان بانوان در بلوار شهید آنجفی به مساحت 10 هكتار، آغاز خدمات 12 دستگاه اتوبوس با قابلیت سوخت پاك یورو چهار، 12 دستگاه آمبولانس حمل متوفی برای آرامستان، 2 دستگاه لودر برای سازمان مدیریت پسماند، بهره برداری از ساختمان سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری در كوی مسكن، ارایه برنامه تلفن همراه اراك من، المان باغ سعادت در خیابان دانشگاه (میدان نماز) به مساحت 766 متر مربع و مرحله نخست تقاطع غیرهمسطح شهید كاوه نبیری با 80 درصد پیشرفت فیزیكی، از مهمترین طرح هایی بود كه بهره برداری رسید.
سوله ورزشی شهید حججی با 95 درصد پیشرفت فیزیكی در شهرك ولیعصر (عج) به مساحت یك هزار و هشت متر مربع، سوله ورزشی شهید مسلمی در شهرك علی بین ابیطالب به مساحت یك هزار و هشت متر مربع، ایجاد مسیرهای ورودی و خروجی از 9 در آرامستان اراك، اجرای 2 هزار و 200 تن آسفالت، اجرای سه هزار و 600 متر طول جدول گذاری، 6 هزار و 480 مكعب خاكبرداری و هتل اطلس در كوی صنعتی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و ساختمان های اداری و رفاهی دره گردو و دفتر ستاد بازآفرینی شهری و توسعه محله از دیگر طرح های شهری بود كه بهره برداری شد.
مسجد امام حسین (ع) شهرك خودرویی اراك از دیگر طرح های عمرانی شهرداری اراك بود كه در كمربندی شمالی این شهر در زمینی به مساحت 259 متر مربع و با زیربنای 719 متر ایجاد و برای بهره برداری از آن 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته شهردار اراك برای ایجاد و تكمیل این 17 طرح عمران شهری، حدود 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
استاندار مركزی در آیین بهره برداری این طرح ها در محل فرهنگسرای شهر اراك گفت: خدمات شایسته و مطلوبی در مدیریت شهری اراك در طول 13 ماه گذشته صورت گرفته كه جای تقدیر دارد.
سید «علی آقازاده» افزود: مدیر شهری اراك با بیش از 30 سال سابقه مدیریت شهری خدمات گسترده ای در توسعه شهرهای كشور و اراك داشته است.
وی بیان كرد: فعالیت در حوزه شهرداری دشوار است و هزینه جاری و بهای عمران و خدمات شهری باید از طریق درآمد هزینه تامین شود.‌
استاندار مركزی ادامه داد: كارنامه 13 ماهه فعالیت شهردار اراك قابل قبول است و باید شورای پنجم در ادامه مسیر شهرداری با تجربه را انتخاب كند.
آقازاده اظهار داشت: مسیری كه در توسعه شهر اراك ایجاد شده باید ادامه پیدا كند و هر روز در این شهر طرح های عمرانی موثری به شهروندان ارائه شود.
وی گفت: پارك بانوان اراك از مهمترین طرح های عمرانی شهر اراك است كه زحمات زیادی برای ایجاد آن كشیده شده و یكی از بهترین پارك های بانوان درسطح كشور است.
استاندار مركزی اضافه كرد: برخی مشكلاتی و فسادها در مجموعه شهرداری اراك نباید خدمات ارزشمند دیگر را تحت الشعاع قرار دهد چرا كه بیشتر كاركنان این مجموعه در سلامت كامل به خدمتگذاری مشغول هستند.
آقازاده بیان كرد: با وجود تنگناهای مالی انجام 17 طرح عمرانی در كلانشهر اراك نشان از مدیریت و برنامه در این مجموعه است و بیانگر آن است كه راهبردهای اقتصاد مقاومتی در این حوزه انجام می شود.
استاندار مركزی تصریح كرد: تخلفات انجام شده در شهرداری بسیار كمتر از مواردی است كه مطرح شده و اجازه هیچ گونه تشنج و بزرگنمایی در این حوزه را نمی دهیم.

*** خدمات مدیریت شهری باید با نگاه به آینده صورت گیرد
نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك نیز گفت: خدمات مدیریت شهری باید با نگاه آینده صورت گیرد و بر اساس مطالعات عمیق و هدفمند باشد.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در آیین بهره برداری از مسجد امام حسین (ع) شهرك خودرو واقع در كمربندی شمالی اراك افزود: طرح های عمران شهری نباید برای حل مشكلات فعلی جامعه ایجاد شود بلكه باید مسائل و مشكلات سال های طولانی در آن لحاظ شود.
وی بیان كرد: اگر طرح های عمرانی كه با نگاه به آینده صورت نگیرد تلف كردن سرمایه ها و هزینه ها است.
امام جمعه اراك ادامه داد: شهردار اراك در طول خدمت 13 ماهه خود خدمات شایسته ای به این شهر ارائه كرد كه جای تقدیر دارد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان كرد: قدم های مناسبی كه در مدیریت شهری اراك برداشته شده باید استمرار یابد و امید است شورای اسلامی این شهر فردی شایسته برای سكانداری شهر اراك انتخاب كنند.
وی گفت: شهردار اراك بر اساس قانون منع به كارگیری بازنشستگان امكان ادامه فعالیت در این مجموعه را ندارد اما در مدت فعالیت خود در شهر اراك عقب افتادگی های زیادی از كلانشهر اراك جبران شد.
شهردار اراك نیز گفت: آهنگ توسعه شهری اراك سرعت خوبی به خود گرفته و امید است كه تداوم آن با تغییرات مدیریتی بیشتر شود.
«داود تاجران» افزود: اراك ظرفیت های متعددی در خود دارد و می تواند با خلاقیت و تقویت پیوست های خلاقانه به شهری نمونه تبدیل شود.
یكی از اعضای شورای اسلامی كلانشهر اراك نیز در این آیین گفت: قانون منع به كارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار اراك شده و شهردار به ناچار در تبعیت از این قانون باید از راهبری قطار خدمات شهرداری اراك پیاده شود.
« علی جعفر محصولی» افزود: اراك شهری است كه نیازمند تعهد و پشتكار در مدیریت شهری است و انتخاب شهردار جدید باید تیزبینانه باشد تاكارهای باقی مانده به سرانجام برسد.
كلانشهر اراك مركز استان مركزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می كند.
3005/6013/3075

سرخط اخبار استان‌ها