۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۳:۳۰
کد خبر: 83092960
T T
۰ نفر
تل آویو خواستار همكاری با كشورهای عرب حوزه خلیج فارس شد

تهران - ایرنا - وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه اسرائیل و كشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید در زمینه های امنیت هوایی و دیگرعرصه های غیر نظامی مانند حمل و نقل، هوانوردی تجاری و توریسم با یكدیگر همكاری كنند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «یسرائیل كاتس» كه پست وزیر حمل و نقل را نیز عهده دار است این هفته در مسقط پایتخت عمان در كنفرانسی در زمینه حمل و نقل حاضر شد. سفر وی در كمتر از دوهفته از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار وی با سلطان قابوس انجام شد.
كاتس به رویترز گفت كه از نظر من همكاری بین اسرائیل و كشورهای حوزه خلیج فارس باید گسترش یابد. اسرائیل طرح های زیادی برای ارایه از جمله در باره شیرین كردن آب، آبیاری و كشاورزی و دارو در اختیار دارد.
رژیم صهیونیستی تنها با دو كشور عربی یعنی مصر و اردن رابطه دیپلماتیك دارد و این در حالی است كه نتانیاهو به مناسبت های مختلف به بهبود روابط با كشورهای حوزه خلیج فارس اشاره كرده است.
اسرائیل معتقد است كه كشورهای حوزه خلیج فارس هم پیمان طبیعی تل آویو در رویارویی با ایران به شمار می روند.
كاتس گفت كه سفرهای علنی و اخیر وزیران اسرائیلی به كشورهای حوزه خلیج فارس در چارچوب نگرش وسیع تر برای تقویت روابط میان اسرائیل و این كشورها و بر اساس منافع مشترك و به رسمیت شناختن فواید احتمالی برای طرفین انجام می شود.
شبد**1480**1379
۰ نفر