۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۲
کد خبر: 83082046
T T
۰ نفر
جنگ تركيبي راهبرد جديد دشمنان عليه كشور است

بيرجند - ايرنا - مديركل پدافند غيرعامل استانداري خراسان جنوبي گفت: جنگ هيبريدي (تركيبي) راهبرد جديد دشمنان عليه كشور است كه بايد براي مقابله با اين راهبرد آگاهي لازم را داشته باشيم.

به گزارش ايرنا علي اصغر نظافت روز يكشنبه در نشست شوراي فرعي پدافند غيرعامل شهرستان درميان افزود: جنگ هيبريدي همان جنگ هاي تركيبي است كه دشمن در اين راهبرد از همه نوع ابزار و راهكار شامل تهديد، تحريم، فشار اقتصادي و تمامي ظرفيت هاي جنگ هاي نرم، سخت و نيمه سخت استفاده مي كند.
وي بيان كرد: در حال حاضر هم در حال مقابله با جنگ تمام عيار اقتصادي دشمنان هستيم و دشمنان هر سال با طراحي يك نوع جنگ رواني به دنبال ضربه زدن به نظام است كه بايد هوشيار باشيم.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري خراسان جنوبي گفت: امروز تهديدات دشمن فقط به اقدامات نظامي محدود نمي شود به همين دليل نقش پدافند غيرعامل بيشتر از هميشه برجسته است و دشمنان براي ضربه زدن مجموعه اي از تهديدات را به كار مي گيرند كه امروز جنگ هاي تركيبي تازه ترين شگرد آنها است.
وي اظهار داشت: پدافند غيرعامل يك موضوع مهم براي تامين امنيت و آرامش مردم در مسائل مختلف است و با توجه به اهميت پدافند غيرعامل، آموزش همگاني براي آشنايي مردم با مفاهيم و اهداف آن ضروري است.
فرماندار درميان هم در اين نشست گفت: با توجه به مرزي بودن شهرستان اصول پدافند غيرعامل در زيرساخت هاي حساس و مهم شهرستان مورد توجه جدي قرار گيرد چرا كه يك اقدام ناصحيح ممكن است خسارت هاي جبران ناپذيري را به بار آورد.
محمد بشيري زاده افزود: پدافند غيرعامل به مجموعه اقداماتي است كه مستلزم به كارگيري جنگ افزار نبوده و با اجراي به موقع آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري كرد يا ميزان اين خسارات را به حداقل رساند.
وي بيان كرد: بايد آموزش هاي پدافند غيرعامل را به تمامي افراد شهرستان در هر سطحي ارائه دهيم.
شهرستان درميان با وسعت پنج هزار و 797 كيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق به طول 70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105 كيلومتري شرق بيرجند است.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها