۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83078066
T T
۰ نفر
نقش زنان در تعيين سرنوشت جامعه اسلامي برجسته است

قزوين – ايرنا - رييس كل دادگستري استان قزوين گفت: نقش زنان در هدايت خانواده و تعيين سرنوشت جامعه اسلامي بسيار برجسته است و بايد آنان را مربيان جامعه و تربيت كنندگان مردان و نسل هاي آينده دانست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين نورالله قدرتي روز پنجشنبه در اولين نشست با بانوان شاغل در دادگستري استان، افزود: زنان نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند و حضور آنها در عرصه هاي مختلف از هدايت خانواده، مديريت جامعه و محيط كار بسيار موثر و برجسته است.
وي افزود: زنان موتور محرك جامعه هستند و بايد به اين باور برسند كه نقش آنان در سرنوشت جامعه اسلامي بسيار تاثيرگذار است به گونه اي كه هرگونه غفلت در انجام وظايف خسارات زيادي را در آينده به دنبال دارد.
حجت الاسلام و المسلمين قدرتي با بيان اينكه ارزش يك زن به حفظ گوهر والاي حجاب است، ادامه داد: قرآن كريم بارها بر حفظ حجاب توسط بانوان تاكيد كرده اند و در صورت گراميداشت گوهر حجاب و عفاف از خطا و لغزش مصون خواهيم ماند.
رييس كل دادگستري قزوين با بيان اينكه حجاب صدفي است كه از عفت نگهداري مي كند و با آن شخصيت زن ارتقا مي يابد، يادآور شد: بايد مراقب بود كه با دسيسه هاي دشمنان بدحجابي جاي حجاب را در جامعه نگيرد و براثر غفلت گوهر عفت و حيا در اجتماع كم رنگ نشود.
حجت الاسلام و المسلمين قدرتي اضافه كرد: امروزه استكبار جهاني و دشمنان نظام اسلامي تمام تلاش خود را براي نابودي و تزلزل بنيان گرم خانواده به كار گرفته اند و بايد زنان به عنوان ركن اصلي خانواده براي خنثي كردن اين نقشه ها اقدام كنند.
وي افزود: زنان به ويژه بانوان شاغل در دادگستري مي توانند با بهره گيري از معارف اسلامي و آموزه هاي ديني در جهت تحقق عدالت اجتماعي گام هاي بلندي برداشته و براي احياي حق و ايجاد صلح و سازش ميان افراد جامعه تلاش كنند.
اين مسئول قضايي با بيان اينكه كار فرهنگي امري زمان بر و نيازمند صبر و حوصله است، تاكيد كرد: بايد با كار فرهنگي مداوم و مستمر براي تعميق باورهاي ديني و آموزه هاي اسلامي در جامعه به ويژه نسل جوان اقدام كرد و اگر اين امر از خانوادها و مادران آغاز شود قطعا موفق تر خواهد بود.
6101

سرخط اخبار استان‌ها