۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۱
کد خبر: 83065666
T T
۰ نفر

ضريب مكانيزاسيون كشاورزي در مهاباد 2 برابر شد

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۱
کد خبر: 83065666
ضريب مكانيزاسيون كشاورزي در مهاباد 2 برابر شد

مهاباد- ايرنا- مسوول واحد مكانيزاسيون مهاباد گفت: ضريب مكانيزاسيون كشاورزي اين شهرستان طي پنج سال گذشته 2 برابر شده و به 1.1 دهم اسب بخار ( واحد ضريب مكانيزاسيون ) در هكتار رسيده است.

خسرو حسن پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي دستيابي به اين افزايش ضريب مكانيزاسيون سالانه 40 ميليارد ريال تسهيلات از محل خط اعتباري مكانيزاسيون به كشاورزان اين شهرستان پرداخت شده است.
وي ادوات كشاورزي اين شهرستان را شامل 3 هزار و 300 دستگاه تراكتور، 260 دستگاه رديف كار، 100 دستگاه كمباين و 750 دستگاه دروگر اعلام كرد و ادامه داد: اين تجهيزات سبب شده روش هاي توليد محصولات كشاورزي در اين شهرستان از حالت سنتي خارج شده و به سمت صنعتي سوق يابد.
حسن پور اضافه كرد: پنج مركز خدمات ادوات كشاورزي با پنج نفر كارشناس فني هم اكنون در 2 بخش مركزي و خليفان فعال هستند كه بر نحوه عملكرد اين دستگاه ها نظارت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه مهاباد جزو شهرهاي برتر آذربايجان غربي در بحث ادوات كشاورزي است، اضافه كرد: مكانيزاسيون موجب افزايش توان در مزارع و باغ ها شده و علاوه بر آن، افزايش كيفيت، كاهش ضايعات و اقتصادي تر شدن توليد را در پي دارد.
حسن پور تاكيد كرد: كاهش هزينه هاي توليد و افزايش عملكرد در سطح از مهمترين فوايد نوسازي ماشين آلات بخش كشاورزي است.
به گزارش ايرنا، مكانيزاسيون كشاورزي به معناي استفاده از ادوات مكانيكي و فناوري در زراعت است كه با تاثير چشمگير بر افزايش بهره وري كشت و كار، نقش مهمي در توسعه كشاورزي و حركت به سوي توسعه پايدار دارد.
مهاباد داراي بيش از 80 هزار هكتار اراضي مستعد كشاورزي و باغي است.
62 هزار هكتار از مزارع مهاباد در سال زراعي گذشته به كشت محصولات مختلف اختصاص يافت كه 52 هزار هكتار آن به صورت ديم و مابقي به صورت آبي كشت شده بود.
9903/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها