۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۷:۴۲
کد خبر: 83063506
T T
۰ نفر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای كه گذشت

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۷:۴۲
کد خبر: 83063506
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای كه گذشت

بندرعباس- ایرنا- تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، صدور رأی بزرگترین پرونده قاچاق، اجرای بیش از 500 برنامه در هفته ملی كودك و وارد شدن نیروگاه سیكل تركیبی هرمز به مدار تولید از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، هرمزگان در هفته گذشته ( 14 تا 20 مهرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بود كه برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.
**اقتصاد
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران سه شنبه هفته گذشته با حضور در قشم از طرح های در حال ساخت این جزیره در حوزه نفت و پتروشیمی بازدید كرد.
رضا نوروز زاده به همراه حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از طرح های در حال احداث در حوزه انرژی بازدید و به بررسی میزان پیشرفت آن پرداختند.
استاندار هرمزگان گفت: تمام منابع برای اجرای مطلوب و سریع طرح نوسازی بافت های فرسوده به خصوص در محله چاهستانی های بندرعباس بكار گرفته شود.
فریدون همتی پنجشنبه شب گذشته در نشست ستاد بازآفرینی شهری هرمزگان اظهار داشت: اقدام های مهمی برای اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس صورت گرفته كه می توان به بازگشایی معبر خیابان 24 متری در این محله اشاره كرد و باید ساخت و ساز خانه های جدید در این محله به سرعت آغاز شود.
نخستین نمایشگاه انرژی و مدیریت سبز هرمزگان عصر سه شنبه هفته گذشته با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس گشایش یافت.
این نمایشگاه كه در 30 غرفه و با حضور شركت های موفق داخلی و خارجی در زمینه صنایع برپا شده بود، تا روز جمعه 20 مهرماه ادامه داشت.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: نیروگاه 235 مگاواتی سیكل تركیبی هرمز واقع در بندرعباس بطور آزمایشی وارد مدار شد.
حسن خلج طهرانی عصر شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این نیروگاه از 2 واحد بخار و گاز تشكیل شده كه ظرفیت واحد گازی آن 160 مگاوات و واحد بخار نیز 75 مگاوات است.
مدیر قرض الحسنه امداد ولایت هرمزگان گفت: 17 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتعال طی 6 ماه نخست امسال به نیازمندان این استان پرداخت شد.
كرامت ملایی روز یكشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: 56 میلیارد و 800 میلیون ریال از این تسهیلات در زمینه اشتغال و خودكفایی، 45 میلیارد و 680 میلیون ریال در زمینه كارگشایی و چهار میلیارد و 720 میلیون ریال تسهیلات مسكن به متقاضیان پرداخت شد.
معاون امور دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یكهزار و 497 فقره شناسنامه دریانوردی در نیمه نخست سال جاری در این استان صادر شد.
اسماعیل مكی زاده روز دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: 3 هزار و 491 فقره گواهینامه دریانوردی در 6 ماهه امسال صادر شد كه از این تعداد 2 هزار و 363 فقره به گواهینامه تعیین سمت در شناور اختصاص داشت.
**قضایی، نظامی، انتظامی
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: اعضای یك باند 14 نفره جعل اسناد و مدارك هویتی و قاچاق انسان توسط پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شدند.
سردار عزیزالله ملكی روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این افراد كه شماری از آنان از كاركنان ادارات دولتی یكی از شهرستان های استان هستند، پس از یك ماه عملیات پلیسی و اطلاعاتی دستگیر شدند.
رییس پلیس استان ادامه داد: دستگیرشدگان كه 3 نفر از آنان زن هستند، به صورت سازمان یافته و با استفاده از مدارك فوت شدگانی كه فوتشان به ثبت نرسیده با تبانی برخی كاركنان ادارات متولی، نسبت به تهیه اسناد هویتی جعلی به صورت كاملا حرفه ای اقدام می كردند.
رییس كل دادگستری هرمزگان از صدور رأی قطعی برای پرونده یك هزار و 128 دستگاه كانتینر كالای قاچاق (ظروف شیشه ای) به عنوان بزرگترین پرونده قاچاق كشور در دادگاه تجدید نظر استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدصادق اكبری روز یكشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس رأی قطعی صادر شده متهمان این پرونده به پنج سال و نیم حبس، پرداخت بیش از 475 میلیارد تومان جزای نقدی، توقیف اموال و محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی و ممنوعیت خروج از كشور محكوم شده اند.
وی خاطرنشان كرد: براساس رأی صادر شده برای پرونده 68 كانتینر باتری قاچاق در استان نیز، متهمان این پرونده به پرداخت 750میلیارد ریال جریمه و زندان محكوم شدند.
حجت الاسلام اكبری تصریح كرد: پرونده 68 كانتینر باتری قاچاق از جمله پرونده های مهم فسادی اقتصادی در هرمزگان بود كه رأی آن از سوی شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس صادر شده است.
مراسم معارفه فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان دوشنبه هفته گذشته با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشكر محمدعلی جعفری در بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم از تلاش های سردار رضا ترابی تقدیر و سرهنگ اباذر سالاری به عنوان فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان معرفی شد.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از افزایش 55 درصدی كشف مشروب الكلی در 6 ماهه اول امسال در آب های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد .
سرهنگ پاسدار علی اصغر خرم روی روز یكشنبه هفته گذشته در نشست خبری ورود و افزایش مشروب الكلی به كشور را یك نوع جنگ روانی مخرب دانست و اظهار داشت: به دلیل تاثیرهای منفی و مخرب مشروب الكلی درعرصه‎ های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساس و آگاه باشند.
**فرهنگی
مسوول سازمان اردوی راهیان نور سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: با هدف آشنایی و بیان واقعیت های دوران دفاع مقدس، 230 دانش آموز این استان به اردوی راهیای نور دریایی اعزام شدند.
رسول جهانداری روز دوشنبه هفته گذشته درمراسم اعزام این دانش آموزان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این عده درقالب 2 گروه از مناطق عملیاتی خلیج فارس و جنوب كشور دیدن می كنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینكه آخرین مهلت ثبت نام برای سفر اربعین پنجم آبان ماه است، گفت: سفر میلیونی زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی، نشانه بالندگی نهضت بزرگ عاشورا است.
بهروز اكرمی شامگاه دوشنبه هفته گذشته در نشست ستاد اربعین حسینی هرمزگان اظهار داشت: تاكنون هفت هزار نفر از مردم استان برای شركت در سفر اربعین ثبت نام كرده اند كه احتمال افزایش این تعداد با توجه به زمان باقی مانده برای ثبت نام وجود دارد.
هفته ملی كودك در هرمزگان با اجرای 530 برنامه فرهنگی و ادبی و با مشاركت 30 ارگان دولتی و غیردولتی و با شعار آینده را باید ساخت برگزار شد.
مستند 'خلیل' روایتی از زندگی شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم سه شنبه شب هفته گذشته در تالار شهید آوینی بندرعباس رونمایی و اكران شد.
استاندارهرمزگان سه شنبه شب هفته گذشته نشستی با هنرمندان استان برگزار كرد.
فریدون همتی در این نشست زبان هنر را نافذ در رفع مشكلات فرهنگی و هنری دانست و گفت: براساس این زبان مولفه ها و شاخصه های فرهنگی و هنری این استان را برجسته و در سطح وسیع معرفی كنید.
وی بیان داشت: این استان از فرهنگ و هنر با قدمت و هنرمندان دلسوز و فهیم برخوردار است و در هركدام از رشته های هنری از جمله موسیقی، نمایش، فیلم، عكس، شعر و داستان هنرمندان مستعدی آثار فاخری را تولید كرده اند.
مسابقه استند آپ كمدی شرجی از یكشنبه هفته گذشته با هدف ترویج فرهنگ شهروندی در بندرعباس آغاز شد.
در قالب این برنامه سعی بر آن است، موضوعاتی همچون پرداخت عوارض شهری در جهت ساختن شهری ایده آل، اخلاق شهروندی، ترافیك، ایمنی، حفظ فضای سبز و برخی دیگر از موضوع شهروندی در قالب طنز به شهروندان آموزش داده شود.
مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقه رفاقت مهر جمعیت هلال احمر هرمزگان با برتری شهرستانهای بندرعباس، میناب و رودان هفته گذشته به پایان رسید.
**اجتماعی
400 دستگاه آمبولانس پیشرفته و مجهز به دستگاه های درمانی سه شنبه هفته گذشته طی مراسمی كه به صورت ویدیو كنفرانس و با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد، در گمرك شهید باهنر بندرعباس رونمایی و توزیع آن آغاز شد.
از این شمار دو دستگاه آمبولانس به هرمزگان اختصاص یافته است.
یك بیمار مرگ مغزی بستری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با اهدا عضو، به 3 بیمار در انتظار پیوند زندگی دوباره بخشید.
این بیمار مرگ مغزی یك جوان 29 ساله بود كه عمل برداشت عضو جهت پیوند بر روی این بیمار توسط فلوشیپ اعزامی پیوند از شیراز انجام شد.
**ورزش
تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس در آخرین دیدار خود در برابر شهرداری چابهار جشنواره گل به راه انداخت و با نتیجه 17 بر یك به پیروزی رسید.
با پایان رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساحلی، نماینده هرمزگان با 44 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی جای گرفت و نسبت به فصل گذشته چهار پله صعود كرد.
با نظر كادر فنی تیم ملی فوتبال ساحلی كشورمان، دو نفر از ورزشكاران این رشته از هرمزگان در اردوی آمادگی این تیم حضور یافتند.
به مناسبت هفته دامپزشكی با شعار (دامپزشكی ،امنیت غذایی واقتصاد مقاومتی )همایش دوچرخه سواری صبح جمعه از بوستان سورو تا پشت استانداری قدیم هرمزگان برگزار شد.
فرزانه حیدری بانوی والیبالیست استان هرمزگان در رقابتهای پارا آسیایی جاكارتا به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان كشورمان نایب قهرمان شد.
7198/6048

سرخط اخبار استان‌ها