۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83059916
T T
۰ نفر
انفجار انبار مهمات در اوكراين سبب تخليه دهها هزار نفر شد

مسكو - ايرنا - آتش سوزي در يك انبار بزرگ مهمات در اوكراين باعث شد تا دهها هزار نفر ساكنان مناطق اطراف آن تخليه شوند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از رسانه هاي روسي، ستاد كل نيروهاي مسلح اوكراين با اعلام اين خبر نوشت: انبار مهمات در منطقه ايچنيا در استان چرنيگوفسك (در شمال شرق اوكراين) قرار دارد و از ساعت 3 بامداد امروز دچار حريق شده است .
هرچند اين حادثه تاكنون تلفاتي نداشته ؛ اما گزارش شده كه هر ثانيه سه سه انفجار در انبار مهمات رخ مي دهد.
مهمات در محدوده اي به وسعت 683 هكتار قرار گرفته است و در آن حدود 150 هزار تن مواد انفجاري قرار دارد.
ساكنان 18 منطقه اطراف اين انبار به مناطق امن تر تخليه شده اند و تردد قطارها و خودروها تا شعاع 20 كيلومتري انبار مهمات متوقف شده است.
در تمام مناطق پيرامون اين انبار مهمات و مناطق مرزي همجوار روسيه تدابير محدود كننده و امنيتي اعمال شده است و ولاديمير گرويسمان نخست وزير اوكراين عازم محل حادثه شده است.
به گزارش ايرنا، در سال هاي اخير چندين مورد انبارهاي مهمات وزارت دفاع اوكراين دچار آتش سوزي شده است.
بر اساس اطلاعات رسانه هاي خبري، بزرگترين مورد از اين نوع حوادث روز هفتم مهر ماه سال 1387 به وقوع پيوست و بر اثر آتش سوزي در انبار مهمات وزارت دفاع اوكراين در حومه شهر لوزووايا، 95 هزار تن مهمات در اين انبار منفجر شد.
در اين حادثه چهار هزار و 600 تن از ساكنان شهرك نظامي منطقه محل را ترك كرد و برخي از اهالي شهر لوزووايا در نزديكي آن نيز به مناطق امن تر منتقل شدند، در اين حادثه انبار مهمات بطور كامل در آتش سوخت اما به كسي آسيبي وارد نيامد.
حادثه ديگر روز 12 بهمن ماه 93 رخ داد كه بر اثر انفجار انبار مهمات منطقه 'كراسني چابان' در استان 'هرسون' (واقع در ساحل درياي سياه) شش نفر كشته و 11 تن مجروح شدند.اروپام**391*1346 ** 1546

سرخط اخبار جهان