۵ مهر ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 83045900
T T
۰ نفر
رسانه های چین: پكن حامی روابط تجارت با ایران است

پكن- ایرنا- رسانه های چین امروز پنجشنبه گزارش كردند این كشور با اقتدار از برنامه های تجاری با ایران حمایت می كند و در این زمینه نیز مواضع خود را به صورت شفاف در سازمان ملل طرح كرده است.

به گزارش ایرنا رسانه های چین از جمله تلویزیون دولتی این كشور در گزارشی اعلام كرد تجارت عادی با ایران در دستور كار چین است و مسئولان كشور نیز با جدیت بر این موضوع تاكید كرده اند.
روزنامه گلوبال تایمز چین از ارگان های مهم خبری دولت این كشور نیز سرمقاله خود را به پشتیبانی از برنامه تجاری چین با ایران اختصاص داده است.
در این مطلب آمده است روابط عادی تجاری با ایران باید مورد حمایت قرار گیرد پكن این موضع را دنبال می كند و با اعمال تحریم های یكجانبه و زیرپا گذاشتن چند جانبه گرایی مخالف است.
در همین حال خبرگزاری شینهوا نیز گزارش كرده است از نگاه دولتمردان چین برنامه تجارت عادی با ایران كه اروپا نیز در دستور كار قرار داده مورد حمایت پكن است.
گلوبال تایمز هم نوشت چین از برنامه ساختاری و سامانه پرداختی ویژه اروپا برای تعاملات تجاری با ایران و استمرار خریدهای نفتی استقبال می كند.
این روزنامه نوشته است هر چقدر دولت آمریكا بخواهد بر تحریم های یكجانبه علیه ایران و تجارت كشورهای دیگر با تهران اصرار ورزد به همان اندازه چین، اروپا و روسیه به یكدیگر نزدیكتر می شوند و مبادلات را با ایران ادامه می دهند و مقابل آمریكا می ایستند.
گلوبال تایمز ادامه داده است بخصوص آنكه حالا نیز مشكلات تجاری زیادی میان چین و آمریكا بوجود آمده و مسایل سیاسی چون تایوان هم وجود دارد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان