۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83042267
T T
۰ نفر
نظامیان صهیونیست 15 فلسطینی را شهید و زخمی كردند

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت غزه اعلام كرد كه درگیری دیشب (یكشنبه شب) نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در شرق نوار غزه یك شهید و 14 زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری 'عربی 21 '، 'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: 'عماد داود اشتیوی' جوان فلسطینی 21 ساله در درگیری های دیشب نظامیان اشغالگر با فلسطینیان به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید و 14 تن دیگر نیز در شرق 'البریج' در مركز نوار غزه زخمی شدند.
تظاهرات فلسطینیها در شب های گذشته در نزدیكی دیوار حائل با نوار غزه موجبات نگرانی رژیم صهیونیستی را فراهم كرده است.
تجمع شبانه فلسطینیان در نزدیكی دیوار حائل از 30 مارس ( 10 فروردین ) با آتش زدن لاستیك خودرو و كاهش دید نظامیان صهیونیست و عبور فلسطینی ها از دیوار امنیتی موجب آماده باش كامل نظامیان صهیونیستی شده كه خود یكی از روش های جدید مقاومت برای فرسایش انرژی نظامیان اشغالگر می باشد.

** بازداشت های گسترده در كرانه باختری
پایگاه خبری عربی 21 در گزارش خود آورده است: نظامیان صهیونیست با حمله گسترده به مناطق مختلف كرانه باختری 18 فلسطینی را دستگیر كردند. این در حالی است كه شهرك نشینان صهیونیست نیز تحت حمایت پلیس این رژیم با یورش به صحن های 'مسجد الاقصی' به بهانه فرا رسیدن اعیاد یهودی آن را مورد هتك حرمت قرار دادند.
نظامیان صهیونیست پس از جست وجوی خانه به خانه شهرهای 'نابلس، جنین، قلقیلیه، رام الله و الخلیل'، با اهالی آن درگیر شده اقدام به شلیك گلوله و گاز اشك آور كرده و شماری از جوانان فلسطینی را به بهانه شركت در فعالیت های مقاومت مردمی دستگیر كردند .

** رژیم صهیونیستی مانع ورود وزیر آموزش وپرورش فلسطین به قدس شد
وزارت آموزش و پرورش فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه نظامیان رژیم اشغالگر دیروز مانع ورود وزیر آموزش و پرورش فلسطین و هیات همراه وی به شهر قدس شدند.
این وزارتخانه ضمن محكوم كردن اقدامات اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی در بخش آموزش، آن را تجاوز پی در پی این رژیم به بخش آموزش فلسطین دانست.
بیانیه مذكور از سازمان های حقوقی و بشر دوستانه و رسانه ای داخلی وخارجی خواست به مسئولیت خود نسبت به حمایت از آموزش و عوامل آن عمل كنند.

** آتش سوزی در شهرك های صهیونیستی نزدیك غزه
'بالون های آتش زای' فلسطینیان دیشب موجب آتش سوزی در شهرك های صهیونیستی 'حفات هدكلیم ، كیسوفیم و بئیری' در نزدیكی نوار غزه شد.
روزنامه صهیونیستی 'معاریو' ادعا كرد كه بالون های آتش زا از غزه به پرواز درآمده و موجب آتش سوزی در چند مزرعه و شهرك صهیونیستی در نزدیكی نوار غزه شده است.
جوانان فلسطینی هر روز با به پرواز درآوردن بالون ها و بادبادك های آتش زا به سمت سرزمین های اشغالی در شرق نوار غزه به شهرك نشینان صهیونیست خسارت وارد می كنند.
خاورم** 1453**1651
۰ نفر