۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۹
کد خبر: 83031518
T T
۰ نفر
درخشش مخترعان كشور در مسابقات جهانی اختراعات كانادا

تهران– ایرنا– مبتكران كشورمان در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری كانادا (iCan 2018) خوش درخشیدند و دو طرح محیط زیستی و همچنین دستگاه بی حسی دندان با امواج رادیوئی آنها مدال های طلا و نقره را به ارمغان اورد.

به گزارش گروه علمی ایرنا، مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری كانادا برای سومین سال متوالی در تورنتو برگزار شد، مسابقه ای كه هدف از برگزاری آن تبدیل تصور ذهن مردم به این واقعیت است كه هركسی می تواند مخترع باشد.
در این دوره از مسابقات گروهی از پژوهشگران و مخترعین ایرانی بار دیگر توانستند بدرخشند به طوریكه امیرحسین ابراهیمی خیمه سری مخترع جوان گیلانی مدال طلا را از آن خود كرد.
ابراهیمی با اختراع خود در زمینه نانو بلورهای سلولزی به عنوان یك ابر ماده از گیاه آزولا مدال طلای رویداد رقابت های بین المللی اختراعات و نوآوری ican 2018 را بدست آورد.
وی به همراه جایزه ویژه كاپ بهترین اختراع و نوآوری از كشور ایران و دو مدرك بین المللی از این رویداد را از آن خود و كشور ایران نمود.
به گفته وی، این نوآوری در حوزه مراقبت از محیط زیست و راه حلی برای حفظ منابع جنگلی كره زمین و جلوگیری از گرمایش جهانی و در عین حال تغذیه صنایع در راستای توسعه پایدار است .
امیرحسین ابراهیمی سال گذشته نیز با اختراع تولید خمیر كاغذ و كاغذ از گیاه آزولا توانست مدال طلا و دیپلم افتخار چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در كشور سوئیس را از آن خود كند.
این جوان 22ساله اهل بندرانزلی رییس كمیته پژوهش، فناوری و كار آفرینی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی زیست شناسی كشور و یكی از 389 مخترعی بود كه اختراعش از بین یك هزار و 800 مخترع سراسر جهان برای حضور در فستیوال جهانی اختراعات سوئیس پذیرفته شده بود.
همچنین در بخش دیگری از مسابقات جهانی تورنتو كانادا ican 2018 یك تیم ایرانی موفق به دریافت مدال نقره این مسابقات برای ارائه طرح دستگاه بی حسی دندان با امواج رادیوئی شد.
اعضای این تیم شامل دكتر الهام رموزی، رضا نصرالهی نرگس آباد و دكتر مهرداد فوج لعلی است و دستگاه آنها توانست حائز رتبه دوم جهان و مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری كانادا(iCan 2018) شود.
دكتر الهام رموزی عضو هیات علمی علوم پزشكی كاشان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه با استفاده از پروب اتصالی با مكانیسم تخریب دمایی، بلاك موقت عصبی را ایجاد می كند. از جمله مزیت ها و برتری های این دستگاه می توان به ایجاد بی حسی در فك و نیز سایر اعضای بدن بدون نیاز به تزریق مواد شیمیایی، سرعت عمل بالا و نیز ماندگاری بی حسی در زمان های مختلف اشاره كرد.
وی افزود: این دستگاه نمونه مشابه نداشته و مراحل ثبت خود را داخل كشور طی می كند.
مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری كانادا اول سپتامبر 2018 در شهر تورنتو برگزار شد، در این رویداد علمی 322 اختراع از 42 كشور جهان از جمله آمریكا، آلمان، روسیه، كره، رومانی، تركیه و كشور میزبان كانادا عرضه شد.
علمی ** 1836 **2017
۰ نفر