۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83028662
T T
۰ نفر

اردوگاه دانش آموزي در فندقلو نمين احداث مي شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83028662
اردوگاه دانش آموزي در فندقلو نمين احداث مي شود

اردبيل - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: هفت هكتار از اراضي جنگل هاي فندقلو براي ايجاد اردوگاه آموزشي و تربيتي دانش آموزي از منابع طبيعي استان تحويل گرفته شد.

به گزارش ايرنا ، احمد ناصري روز دوشنبه در بازديد از فضاي جديد اردوگاه دانش آموزي نمين افزود: با افزايش سرانه اردوگاهي استان گام عملي براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان ، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و كسب مهارت هاي زندگي و اردويي برداشته مي شود.
وي با قدرداني از حمايت هاي استاندار اردبيل و همكاري اداره كل منابع طبيعي استان اظهار داشت: با اين اقدام به موقع زمينه پذيرش دانش آموزان از استان هاي مختلف و نيز شناساندن قابليت هاي گردشگري اردبيل به دانش آموزان ساير استان ها فراهم مي شود.
انوش جعفري ، مدير آموزش و پرورش نمين هم در اين بازديد گفت: در كمترين زمان ممكن امكانات اوليه اردوگاه دانش آموزي تامين شده است.
او افزود: عمليات استقرار زيرساخت ها و تكميل تجهيزات در ماه هاي آينده در اين مجموعه انجام و اقدامات ايجاد اردوگاه در سطح ملي برداشته مي شود.
منطقه فندقلو در 10 كيلومتري جنوب شرقي شهرستان نمين از توابع استان اردبيل 16 هزار هكتار مساحت دارد كه چهار هزار هكتار آن جنگل و رويشگاه طبيعي است و در آن ميوه هايي مانند فندق ، سيب وحشي و گونه هاي علوفه اي و درختي مي رويد.
اين منطقه جنگلي بخشي از جنگل هاي شرق استان اردبيل به شمار مي رود كه دنباله جنگل هاي نيمه گرمسيري استان گيلان است.
در مجموع 19 گونه جنگلي متعلق به 8 تيره و 17 جـنس در ايـن منطقه شناسايي شده اند كه از بيـن انواع شناسايـي شده گونه هاي نادري نظير فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بيدمشك وجود دارد كه به ارزش منطقه مي افزايد.
فندقلو بيشتر به فندق و گل هاي بابونه خود شهرت دارد ، ضمن اين كه گونه نادر گياهي سوسن چلچراغ نيز در آن مي رويد ، اين جنگل رويشگاه بيش از 90 گونه گياه مختلف و عمدتا دارويي است.
بابونه كه هر سال جشنواره گل هاي بانونه به خاطر رويش آن در جنگل فندقلو برگزار مي شود گياهي است يك ساله ، معطر و به ارتفاع 20 تا 40 سانتيمتر كه به صورت خودرو در مزارع ، دشت ها ، باغ ها و بيشتر در منطقه جنگلي فندقلو نمين مي رويد.
آب و هواي مطبوع ، پرندگان و گونه هاي مختلف جانوري ، وجود آلاچيق و استراحت گاه هاي شبانه روزي ، برقراري ارتباط بين اين منطقه ويژه گردشگري و چشم انداز زيباي گردنه دل انگيز حيران از طريق تله كابين از جمله ويژگي هايي است كه در كنار جاذبه هاي منحصر به فرد طبيعي و جنگلي اين منطقه را به تفرجگاهي بسيار دلپذير براي مسافران ، ميهمانان و علاقمندان به طبيعت تبديل كرده است.
همين جاذبه ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلي و خارجي براي آرامش روح و روان خود به دامن اين جنگل سرسبز پناه بياورند.
7120/6018

سرخط اخبار استان‌ها