۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۰
کد خبر: 83004252
T T
۰ نفر
520 طرح اشتغال به صندوق كارآفريني خراسان جنوبي معرفي شد

بيرجند - ايرنا - مدير شعب صندوق كارآفريني خراسان جنوبي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 520 طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري به مبلغ 58 ميليارد تومان به صندوق كارآفريني استان معرفي شده است.

محمد زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع طرح هاي معرفي شده 370 طرح در بخش كشاورزي و منابع طبيعي، 40 طرح در بخش صنايع و معادن كوچك، 29 طرح در بخش خدمات و فناوري اطلاعات، 26 طرح در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري و 50 طرح در حوزه صنايع دستي و فرش دستباف بوده است.
وي اظهار داشت: اعتبار ابلاغي صندوق كارآفريني اميد در زمينه تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري 26 ميليارد و 695 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
مدير شعب صندوق كارآفريني خراسان جنوبي افزود: در حال حاضر 180 طرح به مبلغ 14 ميليارد و 500 ميليون تومان توسط صندوق بررسي، مصوب، انعقاد قرارداد و پرداخت شده يا در مرحله پرداخت قرار دارد.
وي با بيان اينكه تاكنون 55 درصد تسهيلات مصوب و انعقاد قرارداد شده است عنوان كرد: همچنين 100 طرح به مبلغ 15 ميليارد تومان برگشت داده شده است.
زنگنه يادآور شد: در حال حاضر حدود 240 طرح به مبلغ 29 ميليارد تومان در دست بررسي است كه جديدا به صندوق معرفي شده است.
وي مجموع اشتغال طرح هاي اشتغال معرفي شده به بانك را يكهزار و 150 نفر عنوان كرد و گفت: تاكنون 245 نفر اشتغال ايجاد و در سامانه كارا ثبت شده است.
مدير شعب صندوق كارآفريني خراسان جنوبي گفت: از لحاظ ميزان تسهيلات پرداختي شهرستان بيرجند با 62 طرح به مبلغ 8.5 ميليارد تومان (15 درصد تسهيلات) رتبه نخست و شهرستان خوسف با 74 طرح به مبلغ 2.5 ميليارد تومان رتبه دوم جذب تسهيلات را به خود اختصاص داده اند.
وي ادامه داد: شهرستان طبس با 25 طرح به مبلغ سه ميليارد و 700 ميليون تومان و پرداختي يك ميليارد و 100 ميليون در جايگاه سوم جذب تسهيلات قرار دارد.
زنگنه اظهار داشت: همچنين كمترين پرداخت تسهيلات نيز به ترتيب مربوط به شهرستان هاي سربيشه، سرايان و نهبندان است.
وي يادآور شد: اكنون پنج طرح بالاي 500 ميليون تا 2 ميليارد تومان در حال بررسي است كه اميد است به زودي تسهيلات اين طرح هاي نيز پرداخت شود.
مدير شعب صندوق كارآفريني خراسان جنوبي يادآور شد: تا پايان شهريور ماه امسال براي جذب تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري فرصت داريم و مرحله دوم اين تسهيلات نيز از مهرماه به استان ها ابلاغ خواهد شد كه پيش بيني مي شود به ميزان مرحله اول تسهيلات صندوق ابلاغ شود.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها