۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83003852
T T
۰ نفر
پاكستان عليه تروريسم و پولشويي جدي تر اقدام كند

اسلام آباد - ايرنا -هيات سازمان بين المللي مبارزه با پولشويي و كارگروه ويژه اقدام مالي آن (FATF) از دولت پاكستان خواست تا قوانين و اقدامات خود را در مقابله با تامين مالي تروريسم و پولشويي تشديد كند.

به گزارش جمعه ايرنا، گروه بين المللي اقدام مالي عليه تروريسم (FATF) در نشست اخيرش در پاريس در هفتم تيرماه امسال، تصميم گرفت تا نام پاكستان همچنان در فهرست كشورهاي تحت رصد اين گروه موسوم به (خاكستري) باقي بماند.
گروه ويژه اقدام مالي عليه تروريسم، يك نهاد بين دولتي مستقر در پاريس است كه براي مبارزه با امور مالي غيرقانوني، معيارهاي جهاني وضع مي كند.
37 كشور جهان عضو اتحاديه تصميم‌گيري درخصوص كشورهاي حامي تروريسم هستند. آمريكا، انگليس، چين، هند، تركيه و تعدادي از كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به همراه اتحاديه اروپا از اعضاي اين گروه به شمار مي روند.
هياتي از اعضاي سازمان بين المللي مبارزه با پولشويي و كارگروه ويژه اقدام مالي آن (FATF) دوشنبه سيزدهم اوت (22 مرداد) براي انجام تحقيقات و بازرسي به اسلام آباد سفر كرد تا درصورت احراز عدم حمايت تامين نياز مالي تروريست ها و مبارزه با پولشويي، نام پاكستان را از ليست خاكستري اين سازمان خارج كند.
تيم تحقيقاتي بين المللي از FATF پس از مذاكره با مقامات وزارت خزانه داري، بانك مركزي و سازمان بازرسي پاكستان، از مقامات اين كشور خواست كه به منظور خارج كردن پاكستان از ليست خاكستري سازمان بين المللي مبارزه با پولشويي و كارگروه ويژه اقدام مالي آن (FATF)، اقدامات خود را در اين عرصه تشديد كند.
البته بيانيه اي رسمي در اين خصوص از سوي اعضاي اين گروه، در رسانه هاي پاكستان منتشر نشده است ولي برخي رسانه هاي اين كشور، جزيياتي از اين نشست ها به نقل از منابع آگاه منتشر كردند.
در نشست گروه ويژه اقدام مالي عليه تروريسم در اسفندماه سال گذشته، نام پاكستان در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار نگرفت و پاكستان متعهد شد اقدامات بيشتري براي جلوگيري از كمك مالي به تروريست‌ها انجام دهد و سه ماه به اسلام آباد مهلت داده شد تا نشان دهد در مبارزه با تروريسم جدي است.
از سال 2012 تا سال 2015 نام پاكستان در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار داشت اما بعدها براثر اقدامات اسلام آباد در مبارزه با تروريست‌ها نام اين كشور از اين فهرست خاكستري حذف شد.
شبك**آساق**6125**1392

سرخط اخبار جهان