۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹
کد خبر: 83000328
T T
۰ نفر
خبرنگاران اخبار اميدبخش به جامعه تزريق كنند

خرم آباد - ايرنا- فرماندار سلسله گفت: وظيفه خبرنگاران به عنوان رسولان آگاهي بخشي تزريق اخبار اميدبخش به جامعه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، شريف خسروي عصر دوشنبه در آيين تجليل از خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداري با بيان اينكه خبرنگاران وظيفه و تكليف خود را آگاه كردن جامعه و جهت دهي به افكار عمومي جامعه تعريف كرده اند، اظهار داشت: تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان موظف به پاسخگويي به خبرنگاران هستند چرا كه خبرنگاران به عنوان ركن چهارم دموكراسي در كنار قواي سه گانه محسوب مي شوند.
وي با بيان اينكه خبرنگاران با كنكاش در همه لايه هاي اجتماعي مشكلاتي را كه از ديد مردم و مسئولان پنهان است آگاه سازي مي كنند، افزود: رسانه بايد براي جامعه، مردم و مسئولان اثربخشي داشته باشد.
فرماندار سلسله با اشاره به اينكه رسانه ها رسالت جريان سازي خبري را برعهده دارند، عنوان كرد: رسانه ها مي توانند در تنظيم رفتار مسئولان و آگاهي بخشي به جامعه و جريان سازي موثر باشند.
وي خاطرنشان كرد: خبرنگاران بايد انعكاس صحيح اخبار را به عنوان رسالت خبري خود تعريف كنند و با پمپاژ اخبار مثبت و اميدبخش به جامعه روح اميد و نشاط و شادابي را به جامعه تزريق كنند.
وي با تاكيد بر اينكه انتقاد صحيح و سازنده لازمه پويايي است، عنوان كرد: انتقاد لوازمي دارد كه از مهمترين آن ها دسترسي به اطلاعات است، هر انتقادي به منظور بهبود اوضاع بايد بر پايه اطلاعات صحيح باشد و در اين صورت است كه دستگاه هاي اجرايي نيز بايد آن انتقاد را پذيرا باشند.
فرماندار سلسله تصريح كرد: خبر اجزاي تاثيرگذاري دارد كه در ناخودآگاه ذهن تاثير مي گذارد و لذا خبرنگاران بايد اخبار را به گونه اي نشر دهند كه منجر به ايجاد روحيه اميد و نشاط در جامعه شود.
صمد اميري، رئيس شوراي شهر الشتر نيز در اين آيين اظهار داشت: جامعه اي برآمده از خواست مردم و داراي يك حاكميت نيازمند انعكاس عملكردها و مطالبه گري است و خبرنگاران در اين بين نقش ارتباط ساختاري را ايفا مي كنند.
وي افزود: اهميت انعكاس چنين اخباري زماني براي ما بيشتر مشخص مي شود كه بدانيم خبرنگاران از يك سو بايد مطالب اميدواركننده و به دور از التهاب در جامعه منعكس كنند و از سوي ديگر نياز امروز كشور ما، شفاف سازي و مطالبه گري است كه البته در اين بين نبايد مطالب غيرمستند و غير واقعي انعكاس يابد.
اميري خاطرنشان كرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي افرادي خادم ، بصير، راهبر، آگاهي‌دهنده و دلسوز هستند و نقد منصفانه و رسانه‌اي آنان مي‌تواند راهگشاي بسياري از مشكلات باشد.
به گزارش ايرنا در اين آيين از خبرنگاران فعال شهرستان با اهداي لوح تقدير و هدايايي قدرداني شد.
7265/6060

سرخط اخبار استان‌ها