۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82999978
T T
۰ نفر
فرودگاه ها دخالتی درتعیین قیمت بلیت هواپیما ندارند

بوشهر- ایرنا- مدیر كل فرودگاه های استان بوشهر گفت: سازمان هواپیمایی كشوری به عنوان متولی قیمت گذاری بلیت هواپیما و نظارت بر آن ست و فرودگاه ها نقشی در این نرخ گذاری ندارند.

به گزارش ایرنا، كمال دهقان منشادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه قانونی فرودگاه ها ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام پرواز هواپیما است.
وی اظهار داشت: با این وجود در 2 ماه گذشته با دستور استاندار بوشهر 6 جلسه با حضور مسئولان ذیربط و سازمان هواپیمایی كشوری تشكیل و با بازرسی های انجام شده متخلفان در بخش آژانس ها و چارتر كننده ها شناسایی شدند.
دهقان منشادی اضافه كرد: طبق بند ب ماده 161قانون برنامه توسعه پنجم برای توسعه صنعت حمل و نقل و بهبود ارائه خدمات، تعیین نرخ بلیت پروازها آزاد شد و براین اساس قیمت بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.
وی با بیان اینكه مهمترین كار فرودگاه ایجاد زمینه پرواز هواپیما برای شركت های مختلف و رفاه حال مسافران است گفت: در این ارتباط میزان پروازها، رشد مسافر و بار به ترتیب در استان بوشهر در سال گذشته 28، 23 و 21 درصد نسبت به سال 1395 رشد داشته است.
مدیركل فرودگاه های استان بوشهر با اشاره به كاهش پروازهای خارجی فرودگاه های كشور از جمله بوشهر یادآور شد: با افزایش نرخ قیمت ها 3 درصد در نشست و برخاست هواپیما و 13 درصد كاهش مسافر داشته ایم.
دهقان منشادی اضافه كرد: شركت فرودگاه های استان بوشهر تلاش می كند به یكی از مسیرهای شمالی كشور یا استان آذربایجام و بندرعباس خط پروازی برقرار كند.
وی ادامه داد: استاندار بوشهر به شركت هواپیمایی ایران ایر پیشنهاد كرده، یكی از هواپیماهای ای تی آر جدید را به عنوان هواپیمای بیس (هواپیماهایی كه شب در فرودگاه می مانند) به فرودگاه بوشهر اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینكه شركت های هواپیمایی همكاری خوبی با شركت فرودگاهی در بوشهر ندارند گفت: با توجه به اینكه فعالیت فرودگاه های كشور درآمد هزینه است، شركت های هواپیمایی باید در در زمینه پرداخت بدهی های خود به فرودگاه ها همكاری كنند.
دهقان منشادی بیان كرد: در زمان حاضر شركت هواپیمایی ایران ایر 60 میلیارد ریال به فرودگاه های استان بوشهر بدهكار است و پرداخت این بدهی در ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و سرویس دهی مناسب به مردم تاثیرگذار است.
وی افزود: فرودگاه بوشهر در كنار پایگاه ششم شكاری شهید یاسینی قرار دارد و انتظار می رود با همكاری این پایگاه در زمینه استاندارد سازی فرودگاهی و برطرف كردن موانع و مشكلات پروازی زمینه دریافت گواهینامه استاندارد فرودگاهی را بدست آوریم.
وی در باره جابه جایی فرودگاه بوشهر گفت: طرح جابه جایی این فرودگاه از سال 1385 كلید خورد ولی از یكسال گذشته مكاتبات اداری آن انجام شد كه در صورت واگذاری زمین به شركت فرودگاه های كشور امكان انجام سایر كارها وجود دارد.
دهقان منشادی اضافه كرد: هرچند جابه جایی فرودگاه با هدف آزاد سازی زمین ها برای توسعه شهری انجام می شود ولی با توجه به اینكه 350 هكتار زمین در اختیار فرودگاه و 2هزار هكتار در اختیار پایگاه هوایی است باید این جابه جایی به صورت همزمان انجام شود.
وی در مورد وجود آشیانه در فرودگاه بوشهر گفت: با توجه به اینكه این فرودگاه هواپیمای بیس ندارد، فاقد آشیانه است.
مدیركل فرودگاه های بوشهر افزود: با توجه به متغیر بودن تعداد پروازها در هفته جاری 82 پرواز ازفرودگاه بوشهر انجام شده است كه از این تعداد 62 پرواز معادل 75 درصد به تهران، هشت پرواز معادل 10 درصد مشهد، 6 پرواز خارگ، چهار پرواز اصفهان و 2 پرواز به شیراز كه 15 درصد پروازها را شامل می شود.
وی یادآور شد: این تعداد پرواز توسط 6 شركت هواپیمایی شامل ایران ایر، زاگرس، ماهان، قشم ایر و كارون هستند و چهار شركت نیز شامل كاسپین، آتا، تابان و سپهران نیز پروازهای آنها باطل شده است.
مدیركل فرودگاه های استان بوشهر گفت: در فرودگاه بوشهر 77 درصد از فروش بلیت های تهران به صورت سیستمی است و قشم ایر تنها شركتی است كه در استان بوشهر به صورت چارتری بلیت می فروشد و 23 درصد پروازهای تهران را شامل می شود.
وی ایجاد سیستم پیشرفته ناوبری با 60 میلیارد ریال اعتبار، ارتقای ظرفیت پاركینگ هواپیمایی به 2 برابر و ایجاد امكان پارك 6 هوایپما به صورت همزمان با 60 میلیارد ریال، بهسازی باندهای پروازی و ترمینال ها، ارائه آموزش خلبانی فوق سبك، راه اندازی شركت خدمات هندلینگ با مشاركت بخش خصوصی با تجهیزات سبز (برقی) را از جمله خدمات فرودگاهی استان در سال گذشته عنوان كرد.
دهقان منشادی گفت: همچنین افزایش تعداد ایرلاین ها با هدف جذب توریسم و گردشگر، راه اندازی دومین سمیلاتور كشور در بوشهر، صرفه جویی 80 درصدی در مصرف برق و 50درصد در انرژی سرمایشی، تجهیز همه اتاقها به دوربین های مدار بسته و خودروهای آتش نشانی و برگزاری مانور طرح اضطراری دریایی – خشكی از جمله دیگر اقدام های انجام شده در فرودگاه بوشهر است.
وی افزود: برای استاندارد سازی (كیفیت خدمات فرودگاهی) و كسب شاخص های بین المللی در زمینه رضایت مسافران وارباب رجوع فرودگاه بوشهر در این رنكینگ شركت و با توجه به پیشرفت ها تقدیرنامه هایی دریافت كرده است.
وی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته انتظار می رود شركت فرودگاه های استان بوشهر بتواند گواهینامه استاندارد فرودگاهی را نیز كسب كند.
6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها