۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82992957
T T
۰ نفر

ريزگرد موجب تعطيلي ادارات ريگان شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82992957
ريزگرد موجب تعطيلي ادارات ريگان شد

كرمان - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ريگان گفت: تشديد ريزگردها و گرد و غبار شديد امروز (دوشنبه) ادارات اين شهرستان را به تعطيلي كشاند.

عليرضا غلامشاهزاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گرد وغبار شديد امروز موجب مشكلات تنفسي براي شهروندان ريگاني و تعطيلي ادارات اين شهرستان شده است.
وي عنوان كرد: تشديد گرد و غبار در شهرستان ريگان موجب كندي عبور و مرور در محور ترانزيتي شهرستان ريگان به چابهار و استقرار تمامي نيروهاي راهداري و پليس راه در اين محور شده است.
معاون فرماندار ريگان گفت: تشديد ريزگردها و گرد و غبار تاكنون 15 نفر از اهالي شهرستان ريگان را راهي مراكز درماني كرده است.
وي افزود: گرد و غبار شديد راه ارتباطي پنج روستاي شهرستان ريگان را مسدود كرده كه تلاش نيروهاي راهداري جهت بازگشايي اين محورها ادامه دارد.
غلامشاهزاده بيان كرد: تمامي مراكز بهداشتي درماني پليس راه و هلال احمر شهرستان ريگان در حالت آماده باش قرار دارند.
**ريزگردها در ريگان به 1241 برابر حد مجاز رسيد
رئيس اداره حفاظت محيط زيست ريگان نيز گفت: با سنجش پايش دستگاه گرد و غبار در اين شهرستان و افزايش پي ام دستگاه به يكهزار و 241 برابر حد مجاز شرايط خطرناك اعلام شد.
حمزه ابراهيمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تشديد غلظت گرد و غبار ريگان را در وضعيت خطرناك قرار داده و موجب خانه نشين شدن اهالي اين شهرستان شده است.
وي از شهروندان خواست تا فروكش كردن گرد و غبار در منازل مسكوني خود بمانند و شاهد مشكلات تنفسي مردم اين شهرستان نباشيم.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان ريگان تصريح كرد: گرد و غبار در مناطق 800متري چاه ملك و شير آباد تشديد شده و كندي عبور و مرور در اين شهرستان شده است.
ابراهيمي گفت: شهرستان ريگان پس از استان خوزستان دومين نقطه گرد و غبار خيز كشور و نيازمند حمايت جدي مسئولان است.
ريگان در 285 كيلومتري شرق كرمان قرار دارد.
7442/7420/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها