۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82988637
T T
۰ نفر

استاندار تهران: حمایت ازصنایع وظیفه ما است

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82988637
استاندار تهران: حمایت ازصنایع وظیفه ما است

تهران- ایرنا- استاندار تهران دربازدید از مراكز صنعتی ، كشاورزی وتولیدی شهرستان شهریار گفت: حمایت از صنایع وظیفه ماست و در این راه از هیچ كمكی دریغ نمی كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه با حضور در شهرستان شهریار به منظور اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت های تولیدی و رفع مشكلات این واحدهای به این شهرستان سفر كرد.
وی در اولین برنامه خود با حضور در واحد تولیدی و صنعتی ایران یاسا در جریان روند فعالیت این واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفت و از بخش های مختلف آن بازدید كرد.
واحد تولیدی و صنعتی ایران یاسا،بزرگترین تولید كننده تایر و تیوب موتورسیكلت و دوچرخه و اسكوتر، كشاورزی سبك و شیلنگ های لاستیكی آب و گاز است.
شركت ایران یاسا با ٥٠ سال قدمت، ٦٣ درصد تولید بازار داخل را به عهده دارد و با یك هزار نفر پرسنل ، سالانه ٢٥ هزار تن ظرفیت تولید دارد كه در بخش صادرات محصولات به ١٣ كشور از جمله كشورهای تركیه،عراق، لبنان و نیجریه فعال است.
همچنین در ادامه استاندار تهران از شركت شهر دارو و دنیای بهداشت، تولیدكننده انواع داروهای قرص، شربت ، شامپوهای پوستی و دهان شویه و انواع داروهای مایع و جامد در شهرستان شهریار بازدید كرد.
مقیمی در ادامه برنامه سفر خود به شهرستان شهریار با حضور در شركت داروسازی شهر دارو از بخش های مختلف شركت و انبار مواد اولیه داروهای تولیدی این شركت بازدید كرد.
مدیرعامل شركت شهر دارو و دنیای بهداشت در سخنانی اظهار داشت: درحال حاضر داروی ریواركساوین در مجموعه داروهای وارفارین به عنوان تنها داروی خوراكی ضد انعقاد خون بدون نیاز به پیمایش پلاكت خون قبل از مصرف كه با نمونه خارجی آن رقابت می كند در این شركت تولید می شود و با پروانه وزارت بهداشت در حال توزیع است.
استاندار تهران در ادامه از بخش تولید داروهای مایع و بهداشتی این شركت از جمله واحد تولید داروی نازال اسپری( اسپری بینی) بازدید كرد.
مقیمی در بازدید از بخش های مختلف شركت شهر دارو و انبارهای مواد اولیه شركت، در خصوص توسعه انبارها و تولیدات شركت قول مساعد داد و گفت: حمایت از صنایع وظیفه ماست و در این راه از هیچ كمكی دریغ نمی كنیم.
همچنین استاندار تهران در بازدید از شركت صنایع غذایی و لبنی كاله در شهرستان شهریار، تولیدات این شركت را در توسعه صنایع شهرستان مهم دانست و برای درخواست توسعه خطوط تولیدشركت دستوراتی صادر كرد.
وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این كارخانه در تولید انواع صنایع غذایی و لبنی از بخش پالایشگاه و فرآوری شیر مجموعه بازدید كرد.
مدیر و مؤسس شركت كاله در بازدید استاندار از این مجموعه به ارائه توضیحاتی از ظرفیت تولید شركت در انواع محصولات لبنی و غذایی پرداخت و گفت:سالانه ١٥٠ هزار تن ظرفیت فرآوری شیر در شركت كاله است و واحد شهرستان شهریار ١٠٠ هزار تن از این میزان را تولید می كند و باقیمانده در آمل تولید می شود.
غلامعلی سلیمانی افزود: در حال حاضر یك هزار تن توانایی فرآوری شیر در شركت كاله وجود دارد كه تا پایان سال آینده به ٦ هزار تن در روز می رسد.
تولید محصولات جدید از جمله تولید نوشابه از آب موجود در شیر با همان خواص ویتامینها و پروتئین شیر در خط تولید شركت كاله وارد شده است.
مقیمی در ادامه سفر خود با حضور در روستای یبارك شهرستان شهریار از شركت تولیدی و صنعتی لوستر پرتو بازدید كرد و با 3 درخواست انتقال به شهرك صنعتی، دریافت وام اشتغال روستایی و برگزاری نمایشگاه دایمی محصولات شركت موافقت و دستورات لازم را صادر كرد.
وی از بخش های مختلف ریخته گری، رنگ كاری و تولید لوستر در شركت پرتو بازدید كرد.
پس از بازدید استاندار از بخش های مختلف شركت تولیدی صنعتی پرتو، نشستی با حضور استاندار و مدیران محیط زیست، صنعت معدن و تجارت ، مدیركل امور روستایی استانداری، فرماندار شهریار و سایر مدیران برگزار شد و استاندار تهران با درخواست های مدیران شركت موافقت كرد و مقرر شد طی هفته آینده موضوعات انتقال واحد تولیدی به شهرك صنعتی شهریار از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان، اعطای وام اشتغال روستایی با پیگیری اداره روستایی استانداری و ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات شركت انجام شود.
همچنین در بخش پایانی سفر استاندار تهران از شركت تولیدكننده ژلاتین كپسول ایران بازدید كرد.
این شركت ظرفیت تولید یك میلیون و ٤٠٠ هزار كپسول در شرایط مهیا بودن دما و رطوبت را دارد و انواع كپسول با طرح های جدید براق و متالیك به شكل گیاهی و با استفاده از ژلاتین استخوان و پوست حلال در این واحد تولید می شود.
استاندار تهران در ادامه بازدید از این شركت تولیدی دارویی از ١٤ خط فعال این مجموعه كه دو خط آن از طریق دستگاه های تولید داخل فعال است بازدید كرد.
افتتاح طرح توسعه واحد تولید قارچ حق وردی در روستای قجر آباد شهریار و بازدید از شركت تولید چراغ اتومبیل مدرن، تحت لیسانس آلئو فرانسه از دیگر برنامه های سفر استاندار تهران به شهرستان شهریار بود.
صبح امروز (چهارشنبه) محمد حسین مقیمی استاندار تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران كل دستگاههای اجرایی به منظور بررسی مشكلات صنایع به شهرستان شهریار سفر كرد.
در این سفر استاندار تهران از چند واحد صنعتی بزرگ و كوچك بازدید و نشستی با صنعتگران و تولید كنندگان این شهرستان برگزار كرد.
شهرستان شهریار در غرب پایتخت قرار دارد و در این شهرستان بیش از یك هزار و 500 واحد صنعتی كوچك و متوسط وجود دارد كه ۷۰ درصد واحدهای صنعتی این شهرستان در حوزه قطعه‌سازی فعالیت می‌كنند.
تهرام/7243/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه