۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82984215
T T
۰ نفر
تاكيد وزير ارتباطات بر حمايت همراه اول از توليد داخلي

تهران- ايرنا- وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بر ضرورت حمايت شركت ارتباطات سيار ايران در بومي سازي و استفاده از توليدات داخلي تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا از شركت ارتباطات سيار ايران، محمدجواد آذري جهرمي شنبه در بازديد از غرفه همراه اول در بيست و چهارمين نمايشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك (الكامپ) از نزديك در جريان فعاليت هاي اين اپراتور در زمينه اينترنت اشيا و هوشمندسازي فضاي شهري مانند كنتورهاي گاز، برق و آب قرار گرفت و بر حمايت از توليدات داخلي و دانش و فناوري بومي تاكيد كرد.
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي (الكامپ) از ششم تا نهم مرداد ماه جاري در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپاست.
اپراتور اول تلفن همراه كشور با شعار «هوشمندي، همراه اول تو»، خدماتي مانند «محصولات و خدمات سازماني»، «فروش محصولات»، «خدمات مشتريان» و «نوآوري و جذب ايده» را در اين نماشگاه عرضه كرده است.
همراه اول در هشت ماه گذشته بسترهاي لازم براي آزمايش 6شركت مودم ساز و چهار شركت كنتورساز داخلي را در شبكه راديو، انتقال و هسته همراه اول در بستر NB-IoT ايجاد كرد و در نهايت با بومي سازي پلتفرم هاي لازم براي پياده سازي اين اكوسيستم، آن را به مرحله توليد رسانده است.
در اين پروژه تمام لايه هاي راديو، شبكه، انتقال و هسته در داخل بستر ارتباطي همراه اول به روزرساني شده و براي اولين بار در كشور توسط شركت ارتباطات سيار ايران و شركت ملي گاز با هدف مديريت هرچه بهتر انرژي در كشور اجرايي شده است.
شركت ملي گاز ايران نهم بهمن ماه 1395، تفاهمنامه هوشمندسازي كنتورهاي گاز كشور را با همراه اول امضا كرده بود و بزودي كنتور هوشمند برق را با همكاري وزارت نيرو و كنتور هوشمند آب را با همكاري وزارت جهاد كشاورزي راه اندازي مي كند.
همراه اول تنها اپراتوري است كه موفق به راه اندازي بومي اين طرح شده است.
هوشمندسازي كنتورها، يكي از مهمترين حوزه هاي اينترنت اشيا در جهان است.
اين اپراتور تلفن همراه كه در سالن خليج فارس نمايشگاه بين المللي تهران مستقر شده، با معرفي اپليكيشن ها و درگاه هاي خريد شارژ و بسته هاي اينترنتي مورد تاييد اين شركت، ثبت نام آنلاين انواع سيم كارت هاي همراه اول در سامانه «گلچين»، فروش مودم، شارژ و بسته هاي اينترنتي در فروشگاه آنلاين همراه اول و معرفي سرويس «مولتي سيم» در خدمت بازديدكنندگان است.
ارائه همه خدمات اعم از تعويض «يوسيم»، ترابرد، فروش و فعال سازي سيمكارت و فعال سازي خدمات غيرحضوري، معرفي سرويس هاي «همراه يار»، «باشگاه مشتريان» و «همراه من»، از ديگر برنامه هاي همراه اول در نمايشگاه است.
همراه اول در بخش «محصولات و خدمات سازماني» با معرفي سرويس شماره مجازي، چتر ديتاي سازماني، شبكه خصوصي مجازي موبايل (MVPN)، نمايش شهر هوشمند از طريق واقعيت افزوده (AR)، كنترل هوشمند و مديريت هوشمند روشنايي شهري در اين نمايشگاه حضور دارد.
همراه اول يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه مخابرات ايران است كه در سال 1389 پس از عرضه پنج درصد سهام خود در بازار فرابورس ايران، از سهامي خاص به سهامي عام تغيير شخصيت حقوقي داد.
اين شركت از سال 1391 در شركت بورس اوراق بهادار ايران پذيرفته شده ‌است.

اقتصام**6984*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد