۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82983677
T T
۰ نفر

شخصیت افراد با ردگیری حركات چشم پیش بینی می شود

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82983677
شخصیت افراد با ردگیری حركات چشم پیش بینی می شود

تهران – ایرنا - محققان دانشگاه استرالیای جنوبی با همكاری محققان دانشگاه های اشتوتگارت، فلیندرز و موسسه ماكس پلانك، یك الگوریتم آموزش ماشین توسعه دادند كه قادر است ارتباط بین حركات چشم و شخصیت افراد را شناسایی كند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بر اساس این تحقیقات حركات چشم شخص نشان می دهد كه او یك شخصیت اجتماعی دارد یا محافظه كار یا كنجكاو است.
برای این منظور محققان حركات چشم 42 داوطلب را در هنگام انجام امور روزمره در محیط یك دانشكده ردگیری كردند و سپس با استفاده از پرسشنامه های مفصل، ویژگی های شخصیتی این افراد را گردآوری كردند و در پایان از این اطلاعات برای توسعه الگوریتم هوشمند خود بهره گرفتند.
ربات ها وكامپیوترهای كنونی نسبت به جامعه آگاه نیستند و نمی توانند نشانه های غیركلامی را شناسایی كنند. نتایج این تحقیقات در بهبود ارتباط بین انسان و ماشین كاربرد دارد و امكان ارایه خدمات سفارشی توسط ربات ها و كامپیوترها را فراهم می كند.
در این تحقیقات رفتارهای بصری افراد در هنگام انجام امور عادی و در محیط واقعی مورد مطالعه قرار گرفت و به همین علت نتایج به دست آمده در مقایسه با آنچه ممكن است در آزمایشگاه به دست آید متفاوت و واقعی تر است.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440
۰ نفر