۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82982595
T T
۰ نفر

روسیه اعتبار بیانیه های آمریكا را به سخره گرفت

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82982595
روسیه اعتبار بیانیه های آمریكا را به سخره گرفت

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با به سخره گرفتن بیانیه اخیر آمریكا كه در آن اعلام شده این كشور براساس سیاست رسمی خود هرگز كریمه را بخشی از روسیه نمی داند، اعلام كرد: تا چندی پیش حمایت از برجام و پایبندی به این توافق هم سیاست رسمی آمریكا بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیسبوك خود با بیان مطلب فوق افزود: وزارت خارجه آمریكا «بیانیه كریمه» را منتشر كرده كه در آن تاكید شده آمریكا كریمه را بخشی از قلمرو روسیه نمی داند و این سیاست رسمی واشنگتن است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآوری كرد: حمایت از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس هم تا چندی پیش سیاست رسمی آمریكا بود اما دیدیم كه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در این باره تجدید نظر كرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان به كنایه گفت كه كشورش اعتبار و ارزش «اعلامیه های سرنوشت ساز» مقامات كاخ سفید را می داند.
وزارت امور خارجه آمریكا دیروز در بیانیه ای با عنوان كریمه كه از سوی مایك پمپئو وزیر امور خارجه این كشور صادر شد، اعلام كرد كه به رسمیت نشناختن كریمه به عنوان خاك روسیه سیاست رسمی آمریكا است.
به گزارش ایرنا، با وقوع تغییرات در اوكراین كه روس ها از آن به عنوان كودتای سال 2014 یاد می كنند، مردم شرق اوكراین و شبه جزیره كریمه دست به مخالفت با دولت مركزی زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در كریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره كریمه را فراهم كرد و مردم این منطقه كه اكثر آنان را روس زبانان متمایل به مسكو تشكیل می دادند رای به استقلال از اوكراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند كه با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا كرد.
اروپام*391* 1346 **1337

سرخط اخبار جهان