۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۷:۳۲
کد خبر: 82967305
T T
۰ نفر
دريافت پول از دانش آموزان ممنوع است

كرمانشاه - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه، در باره دريافت پول از والدين دانش آموزان در برخي مدارس استان گفت: هيچ مدرسه دولتي عادي حق گرفتن كمك اجباري از والدين دانش آموزان را ندارد.

مجيد يزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دريافت پول از دانش آموزان تنها در صورتي مجاز است كه با رضايت والدين و براي كمك به بهبود خدمات كمي و كيفي در مدرسه باشد.
او وقوع تخلف در برخي مدارس را رد نكرد و گفت: والدين دانش آموزان در صورت مشاهده تخلف در مدارس عادي دولتي، مي توانند شكايت خود در ادارات آموزش و پرورش را مطرح كنند.
يزدان پناه گفت: شماره تلفن هاي رسيدگي به شكايات در مدارس ناحيه يك شهر كرمانشاه 38248771، ناحيه دو 37286515 و ناحيه سه 38364755 و اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استان كرمانشاه نيز 38233748 و 38251598 است.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه قول داد كه به هر شكايتي كه در زمينه دريافت كمك اجباري مطرح شود، رسيدگي كند.
در هفته هاي اخير برخي مدارس دولتي استان كرمانشاه، دادن كارنامه يا ثبت نام دانش آموزان را مشروط به كمك مالي آنها به مدرسه كرده بودند.

** اختيار برخي مدارس دست ما نيست
يزدان پناه در عين حال گفت: اختيار برخي مدارس غيردولتي همچون استعدادهاي درخشان، نمونه دولتي و شاهد از دست اداره كل آموزش و پرورش خارج است.
به گفته او، مدارس هيئت امنايي هم با توجه به خدمات متفاوتي كه نسبت به مدارس دولتي ارائه مي دهند، انتظار دارند بتوانند حداقلي از كمك‌ها را از خانواده‌هاي دانش‌آموزان دريافت كنند كه اين كار با مصوبه شوراي آموزش و پرورش هر شهرستان ميسر مي شود.
يزدان پناه اظهار داشت: آموزش و پرورش نيازمند كمك خانواده هاي دانش آموزان است و ما از همه والديني كه مشكلات مالي مدارس را درك كرده و براي بهبود آن كمك مي‌كنند، قدرداني مي كنيم.
او ابراز اميدواري كرد كه آموزش و پرورش به جايي برسد كه به كمك مالي والدين دانش آموزان هيچ نيازي نداشته باشد.
استان كرمانشاه با جمعيت 2 ميليون نفري، 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگي و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.
7444/8066

سرخط اخبار استان‌ها