۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82961885
T T
۰ نفر
حمل و نقل ریلی در سنگان خواف توسعه می یابد

مشهد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می شود كه حمل و نقل ریلی در منطقه معدنی سنگان شهرستان خواف خراسان رضوی توسعه یابد كه این اقدام برای تقویت حمل و نقل ریلی بین ایران و افغانستان مطلوب است.

مهرداد تقی زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید مسئولان وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت های حمل و نقلی و ایستگاه راه آهن سنگان افزود: سنگان خواف از ظرفیت زیادی برای توسعه حمل و نقل ایران و افغانستان برخوردار است و باید با برنامه ریزی منسجم از آن بهره گرفت.
وی بیان كرد: با توجه به مشكلات ترانزیتی در مرزهای ریلی باید از ظرفیتهای حمل و نقلی در منطقه خواف و سنگان بیشتر استفاده شود.
وی گفت: با توجه به ظرفیتهای ریلی مجتمع معادن سنگان خواف و 2 خطه شدن بخش ریلی این منطقه، امكان انتقال 10 میلیون تن سنگدانه‌ از سنگان به سایر نقاط فراهم می شود و باید زیرساخت آن توسعه یابد.
تقی زاده، ظرفیت تولید سالانه 27 میلیون تن كنسانتره آهن در مجتمع معادن سنگان خواف را تا سال 1404 یادآور شد و اظهار امیدواری كرد كه با هم افزایی و توسعه زیرساختها بستر این مهم فراهم شود.
معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی متشكل از مدیران‌ كل آن معاونت و شركت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران از ایستگاه راه‌ آهن و طرح توسعه‌ سنگان و محل بارگیری مكانیزه شركت اپال كانی این مجتمع دیدن كرد.
به گزارش ایرنا، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین از موزه وسایل قدیمی حوزه حمل و نقل ریلی، واگن مسقف حمل بار، مركز كنترل ترافیك و مدیریت بحران راه آهن، راه آهن و پل سرخس، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و ایستگاه راه آهن مشهد بازدید كرد.
7489/5132
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد