۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱:۲۴
کد خبر: 82961102
T T
۰ نفر
اردن مرزهای خود را به روی آوارگان سوری بازكند

تهران - ایرنا - كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و نمایندگی حقوق بشر این سازمان، روز سه‌شنبه از اردن خواستند، مرزهای خود را به روی آوارگان سوری منطقه جنگ‌زده درعا در جنوب سوریه باز كند.

به گزارش یورونیوز، 'لیز ثروسیل' سخنگوی دفتر كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در كنفرانس مطبوعاتی گفت: هم چنان كه از كشورهای دیگر منطقه خواسته شده است كه آوارگان سوری را بپذیرند، از دولت اردن می خواهیم، مرزهای خود را برای ورود پناهجویانی باز كند كه از منطقه درعا به این كشور پناه آورده اند.
آندره ماجیچ سخنگوی كمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد نیز در این باره اعلام كرد: 40 هزار سوری همچنان در نزدیكی مرز با اردن به سر می برند.
'محمد حواری' سخنگوی كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در اردن نیز دیروز دوشنبه (11تیرماه) گفته بود كه در عرض دو هفته گذشته دست‌كم 270 هزار نفر برای فرار از جنگ و بمباران، از شهر درعا و مناطق اطراف آن گریخته‌اند.
درخواست مقام های سازمان ملل متحد از مقام های اردنی چند روز پس از آن صورت می گیرد كه «جمانه غنیمات» سخنگوی دولت امان گفت: امكان پذیرش موج جدید پناهجویان سوری وجود ندارد، و ما توانایی پذیرش موج جدید آوارگان را نداریم.
درحالی كه سازمان ملل متحد، شمار پناهجویان سوری در اردن را 650 هزار آواره تخمین می زد، دولت امان این عدد را حدود یك میلیون و 300 هزار نفر اعلام می كند.
شبس**9363**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان